به گزارش پارس به نقل از فارس، اندیشکده‌ آمریکایی اعلام کرده عربستان سعودی با حفظ جایگاه اول خود بعنوان بزرگترین تأمین‌کننده گروه داعش، دارای رتبه نخست حمایت از این گروه تروریستی در توییتر است.

 اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» در پژوهش‌ اخیر خود اعلام کرده عربستان سعودی ضمن حفظ جایگاه خود بعنوان بزرگترین تأمین‌کنندۀ منابع انسانی گروه تروریستی داعش، دارای رتبۀ اول دنیا در زمینه حمایت توییتری از این گروه است.

نشریه اینترنتی «مارکت واچ» از مجموعه‌های تابعۀ شرکت «داو جونز» آمریکا، پس از حادثه تیراندازی «سن برناردینو» با طرح مسأله‌ی امکان وقوع حملات تروریستیِ آتی در این کشور از سوی طرفداران داعش می‌نویسد: «طبق پژوهش بروکینگز، سوریه و عراق [با ذکر اینکه بخشهایی از مناطق آنها در اشغال تروریست‌های تکفیری داعش است] پس از عربستان در ردیف‌های دوم و سومِ حامیان توییتری داعش قرار گرفته‌اند. همچنین ایالات متحده آمریکا و مصر، بعنوان چهارمین و پنجمین جایگاه در این خصوص مطرح هستند.»

مؤسسه‌ی موسوم به «مرکز بین‌المللی بررسی افراط‌گرایی و خشونت سیاسی» در لندن، پیشتر اعلام کرده بود دستکم بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تروریست‌ داعشی صرفاً از کشور عربستان سعودی هستند.

به گفته کارشناسان، اندیشکده بروکینگز نقش قابل‌ملاحظه‌ای در بسیج افکارعمومی آمریکا دارد و حجم قابل‌توجهی از کمک‌های نقدی میلیونی خود را در سالهای اخیر از سوی دولت قطر دریافت کرده است.

نام «بانک آو آمریکا» دومین مؤسسه‌ی ثروتمند در جمع شرکت‌های هُلدینگ بانکداری ایالات متحده در میان اسامی تأمین‌کنندگان بودجه تحقیقاتی سالانه‌ی ۴۰ میلیون دلاری بروکینگز به چشم می‌خورد. اندیشکده بروکینگزِ واشنگتن دی‌سی، میزان درآمد خود را تا مدت متنهی به سال ۲۰۱۴ حدود ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار اعلام کرده است.

این نهاد که یکی از اندیشکده‌های قدیمی مستقر در پایتخت آمریکا است، در سال ۲۰۱۴ در گزارش دانشگاه «پنسیلوانیا»، جایگاه «تأثیرگذارترین» اندیشکده‌ی جهان را به خود اختصاص داده بود.