به گزارش پارس به نقل از العالم، ابوآلاء الولائی در گفت و گو با برنامه " غیرقابل پیش بینی" شبکه تلویزیونی سومریه ، افزود: تروریست های داعش ایجاد انفجار در بغداد و اجتماع زائران اربعین حسینی را در برنامه های خود قرارداده بودند، ولی با تلاش نیروهای الحشد الشعبی و مقاومت به اهدافشان در این مناطق نرسیدند.

وی دربخش دیگری از این گفت و گو با انتقاد از عملکرد و سیاست های بارزانی و اردوغان در قبال تروریست ها، گفت: مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نمایانگر اردوگاه یزید هستند.

الولائی افزود: بارزانی یکی از عوامل سقوط موصل و از بین رفتن عراق و اردوغان یکی از عوامل از بین رفتن منطقه است.

وی نیروهای پیشمرگه را به کشتن 9 تن از شیعیان ترکمن و به آتش کشیده شدن 153 خانه متهم کرده و بیان کرد: بارزانی مانع از آن شد تا دانش آموزان ترکمن بتوانند در بخش طوزخورماتو به تحصیل خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای الحشد الشعبی در برابر نیروهای پیشمرگه نقطه تعادل بشمار می روند و مواضع الحشد الشعبی در مورد بحران طوزخورماتو باعث عقب نشینی بارزانی شده است.

وی با بیان اینکه بشار اسد اکنون محور مقاومت به شمار می آید، ابراز داشت: گروههای مقاومت اسلامی در سوریه نه در دفاع از بشار اسد رییس جمهوری آن کشور بلکه با این اعتقاد که نبرد علیه داعش در هر دو کشور یکی است، می جنگند.