به گزارش پارس به نقل از تسنيم، اصغر حقی‌پور عصر امروز در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد بازسازی عتبات عالیات در استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد عتبات عالیات لرستان از 21 خرداد ماه سال 84 شروع به کار کرد و در مدت 10 سال کار های خوبی را انجام داده است.
وی افزود: این ستاد تحت نظر شورای فرهنگی کار خود را آغاز ‌و در شهرستان‌ها وبخش‌های استان، ستاد ها را تشکیل داده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در رابطه با فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: برپای مراسم در مناسبت‌های مختلف، برپایی نمایشگاه‌های مختلف، گردهمایی‌ها و نشست‌های متعدد، اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و سایر برنامه‌های آموزشی و مذهبی از جمله فعالیت‌های این ستاد است.
وی عنوان کرد: تشکیل ستادهای دانش‌آموزی، طرح لبیک یا حسین، ساخت 110 صندوق جمع‌آوری نذورات مردمی، طرح‌ 40 منبر، طرح پست بانک، طرح منزل به منزل تا بهشت و اجرای طرح بهشت تا بهشت توسط علیرضا خمسه با سه هزار و 500 کیلومتر پیاده روی از حرم امام رضا (ع) تا حرم امام حسین (ع) که سال گذشته انجام شد، از طرح های این ستاد بوده است.
حقی‌پور با بیان این‌که 19 کاروان تخصصی با 267 نفر به عتبات عالیات اعزام شده، تصریح کرد: این کاروان‌ها 30 تا 40 روز در عتبات عالیات مستقر بودند و به فعالیت‌های مختلفی می‌پرداختند.
وی خاطر نشان کرد: چهار کاروان نظارتی از مسئولان و خیران به تعداد 134 نفر، هفت کاروان زیارتی خواهران به تعداد 320 نفر و 47 دستگاه تریلر و کامیون برای انتقال اجناس و کالاها به صورت رایگان به مرز عراق و ایران اعزام شدند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: ساخت زائر سرای حضرت زهرا (س) در کربلا، مشارکت در پروژه صحن حضرت زهرا (س) و نیز مشارکت در پروژه‌های حرم نجف، اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین انجام شده است.
‌وی افزود: به تأیید بازرسان این ستاد، لرستان یکی از بهترین ستادها هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ عملیاتی بوده است.
حقی‌‌پور در رابطه با گزارش مالی این ستاد، بیان کرد: وجوه نقدی واریز شده از طرف مردم به ستاد17 میلیارد و 67 میلیون و 208 هزار و 430 ریال بوده است و هدیه ماشین‌سازی لرستان به مبلغ یک میلیارد ریال و نذورات سازمان جهاد کشاورزی به حساب مرکز 560 میلیون ریال بوده است.
وی تصریح کرد: نذورات نقدی اوقاف و امور خیریه به حساب مرکز به مبلغ 484 میلیون  و 345 هزار و 400 ریال و اهدایی مردم به حساب صادرات شش میلیون 95 هزار ریال در سه ماه و نذورات کمیته امداد امام خمینی (ره) در لرستان 67 میلیون و 330 هزار  200 ریال بوده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: ساخت و نصب درب های حرم موسی کاظم (ع)توسط کارکنان بانک صادرات استان به مبلغ یک میلیارد و 430 میلیون ریال و نذورات واریزی مردم از جمله نذورات اهدایی است.
وی خاطرنشان کرد: اهدای دو هزار و 550 متر سنگ توسط مردم الیگودرز، اهدای 80 تن و 200 متر مربع در دو نوبت توسط ‌سامان کاشی بروجرد، اهدای 13 تخته فرش‌، 4 هزار تن سیمان از کارخانه سیمان دورود و اهدای 13 کیلو و 502 گرم طلا و یک کیلو و 200 گرم نقره و سکه طلا از اهدایی‌های استان برای ستاد عتبات عالیات بوده است.
حقی‌پور اظهار داشت: بیش از 10 هزار نفر با ستاد عتبات عالیات فعالیت دارند که مردم این استان بیش از 9 میلیارد تومان کمک نقدی برای عتبات عالیات، ساخت درب حرم امام موسی کاظم (ع) و صحن حضرت زهرا (س) داشته‌اند.