به گزارش پارس به نقل از مهر، کاروان دل سوختگان و عاشقان امام حسین(ع) که با پای پیاده مسیر حرم رضوی تا حرم حسینی را پیموده است بالاخره پس از ۷۲  روز بی قراری به کربلا رسید و آرام گرفت.

کاروان انصار الحسین(ع) از جمله کاروان های خودجوش و مردمی مشهد مقدس است که امسال نیز در آستانه پانزدهمین سال متوالی از شکل گیری این حرکت عاشقانه پای در مسیر عشق گذاشت و ۶۵ نفر از عاشقان اباعبدالله را برای سفر معنوی با خود همراه کرد.

  سفر با چشمان بسته

سخنگوی پانزدهمین کاروان پیاده انصارالحسین(ع) در گفت و گو با مهر، از حضور پیرمردی نابینا در این کاروان خبر داد و گفت: این روشندل میانسال برای چهارمین سال متوالی است که در این کاروان شرکت داشته و تمام طول مسیر را عصا زنان و به کمک یکی دیگر از افراد کاروان مسیر مشهد تا کربلا را با پای پیاده طی می کند.

مهدی ارجمند ادامه با اشاره به اینکه کاروان پیاده انصارالحسین برای پانزدهمین سال متوالی مسیر مشهد به کربلا را به عشق سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با پای پیاده طی کرده است اظهار کرد: این کاروان حرکت خود را ۲۷ شهریورماه از جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) آغاز کرد و پس از ۷۲ روز به پابوسی حضرت سیدالشهدا(ع) رسید.

وی گفت:‌ کاروان پیاده انصارالحسین بعد از ۵۵ روز و عبور از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان ۲۲ آبان ماه به مرز شلمچه رسیدند که پس از طی کردن تشریفات قانونی از مرز عبور کرده و پس از آن نیز در مدت ۱۵ روز پیاده روی در خاک عراق به کربلا رسیدند تا روز اربعین در کربلا حضور داشته و در اجتماع پرشور عزاداران حسینی در کربلا شرکت کنند.

وی افزود: این کاروان روز بعد از اربعین به نجف رفته و در آخرین روز ماه صفر همزمان با شهادت امام رضا(ع) در مشهد حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه این کاروان سال های گذشته طی گذشت حدود ۶۰ روز به کربلا می رسیدند، افزود: سال های گذشته این کاروان اجازه پیاده روی در خاک عراق را نداشت به همین دلیل تعداد روزهای پیاده روی آن ها کمتر می شد اما خوشبختانه امسال اجازه ادامه مسیر به صورت پیاده از خاک عراق تا کربلا به آن ها داده شد.

ارجمند از مراسم استقبال باشکوه از کاروان پیاده انصارالحسین(ع) در روز شهادت امام رضا(ع) در مشهد با حضور مسئولان استانی، هیئت های مذهبی، طلاب و روحانیان و زائران و مجاوران خبر داد.

وی ظرفیت این کاروان را ۶۵ نفر و شامل برادران عنوان کرد و افزود: در هنگام ثبت نام که حدود سه ماه پیش از حرکت این کاروان است عده زیادی از عاشقان به امام حسین(ع) در این کاروان ثبت نام می کنند اما به دلیل محدودیت ظرفیت هر سال تعداد ۶۵ نفر می توانند در این پیاده روی شرکت کنند.