به گزارش پارس به نقل از روزنامه السفیر، براساس ارزیابی‌های اسرائیل، حزب‌الله لبنان 150 هزار موشک در اختیار دارد.

روزنامه السفیر نوشت: منابع امنیتی صهیونیستی تخمین می‌زنند حزب‌الله سعی دارد زرادخانه سلاحش را از تسلیحات دقیق و پیشرفته تولید صنایع نظامی ایران پر کند. اسرائیل تخمین زده بود حزب‌الله حدود 120 هزار موشک دارد اما اخیراً می‌گوید این حزب 150 هزار موشک دارد و علاوه بر این هواپیماهای بدون خلبان نیز دارد.


امیر بوحبوط خبرنگار نظامی پایگاه اینترنتی «والا» گفت ایران بطور روزافزونی محموله‌های بزرگتری از سلاح را به فرودگاه دمشق می‌فرستد و از آنجا با کامیون‌ها این سلاح رابه مناطق تحت کنترل حزب‌الله می‌فرستند. ایران در گذشته در انتقال این سلاح‌ها به فرودگاه دمشق و پایگاه‌های نیروی هوایی سوریه محتاط بود، اما اکنون در ارسال محموله‌ها و پیشبرد محموله‌ها احساس آزادی بیشتری می‌کند.


از سوی دیگر اوی یسخارف خبرنگار سیاسی پایگاه اینترنتی «والا» گفت؛ اسرائیل تخمین می‌زند حزب‌الله 150 هزار موشک در اختیار دارد که بیشتر آن کوتاه برد است اما برخی از آنها دور برد است.
حزب‌الله به انباشت موشکهای میان بردی که از سوریه می‌آورد، ادامه می‌دهد و همچنین موشکهای دور برد را از ایران می‌آورد. حزب‌الله ناوگانی از هواپیماهای بدون خلبان را نه برای جمع‌آوری اطلاعات بلکه برای حمله ایجاد کرده است.


وی در ادامه گفت؛ حزب‌الله به تلاشهایش برای دستیابی به موشکهای زمین به هوا از نوع سام 17، سام 22 و موشکهای زمین به هوای یاخونت ادامه می‌دهد. حزب‌الله از جنگ داخلی سوریه و حملات هوایی اسرائیل پی برد که باید به چنین سلاحی مجهز شود.