به گزارش پارس به نقل از ایران اسلامی، روز دوشنبه، اسرائیل آغاز یک مانور نظامی ناگهانی را اعلام کرد و هدف از آن را تمرین برای رویارویی با سناریوی جنگ در دو میدان لبنان و سوریه و شلیک هزاران موشک بیان کرد.

یک افسر بلند پایه در ارتش اسرائیل این مانور را بزرگ ترین مانوری که ارتش این رژیم در طی سال های اخیر برگزار کرده، توصیف کرد.

بر اساس نوشته هاآرتس این مانور نظامی که به مدت سه روز و با حضور یگان‌های مختلف و فرماندهی مناطق مختلف به طول می انجامد، بر مقابله با شلیک همزمان موشک از نوار غزه و مناطق شمالی سرزمین های اشغالی متمرکز است. یکافسر بلند پایه صهیونیستی در گفت و گو با این روزنامه در پاسخ به این سوال که آیا این سناریو شامل در معرض قرار گرفتن اسرائیل به موشک هایی از ایران می شود را ‌رد کرد و خاطر نشان کرد که این تمرینات با هدف بهبود آمادگی سربازان برای رویارویی با شرایط اضطراری و حفظ آمادگی نظامی ترتیب داده شده است.

 این مانور حجم ترس و دست پاچگی اسرائیل از حملات احتمالی حزب الله و ترس بیش از حد از تبعات توافق هسته ای با ایران را نشان می دهد به ویژه بعد از آنکه این رژیم مدعی شد که از خود در برابر خطرات ناشی از توافق هسته ای ایران دفاع خواهد کرد و هشدارهای آمریکایی در این مورد را نپذیرفت.

در این مانور اسرائیل تلاش کرد تا از هزاران نیروی ذخیره برای آموزش دیدن در عملیات انتقال از حالت عادی به حالت فوق العاده استفاده کند.

در چارچوب دیگر این مانور، ارتش اسرائیل بعد از حملات سایبری مختلفی که طی چند وقت اخیر با آن روبرو شد، برای حمایت سایت های رسمی و غیر رسمی خود از این حملات تمرین می کند.

به نظر می رسد که ارتش رژیم صهیونیستی علی رغم مشکلات به وجود آمده در کاهش پست های نظامی این رژیم، در تلاش است تا خود را سرپا نشان دهد و با انجام این مانورها ثابت کند که از آموزش نیروهای خود و آمادگی آن ها غافل نیست.