به گزارش پارس به نقل از ایرنا، محسن رضایی چهارشنبه شب در اولین یادواره شهید محمدرضا پورکیان در گلستان شهدای اصفهان افزود: ایجاد فرقه های تکفیری و اختلاف بین شیعه و سنی، از توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است که با حمایت آل سعود انجام می شود.

وی با اشاره به همکاری ایران ، عراق ، سوریه و حزب الله لبنان برای از بین بردن داعش گفت: کشور روسیه نیز برای بمباران مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی داعش اظهار تمایل کرد و ما مخالفت نکردیم .

رضایی اضافه کرد: ما منطقه را از وجود داعش ، پاکسازی و این گروهک تروریسی و افراطی را در سوریه و عراق دفن خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گروه تکفیری و تروریستی داعش، نه تنها مسلمان نیستند بلکه دشمن اسلام هستند و اگر روزی موفق شوند که موفق نخواهند شد، ضربه جدی به جهان اسلام وارد می کنند .

وی ادامه داد: این راهبرد صهیونیستی - آمریکایی ، تلاش دارد تا از اسلام، چهره ای سیاه بین ادیان ترسیم کند.

رضایی اضافه کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود تلاش می کنند صورت مسئله اصلی جهان اسلام را پاک کنند .

وی تصریح کرد: استقلال ، آزادی و پیشرفت مهمترین مسئله جهان اسلام است ولی دشمنان تلاش می کنند با ایجاد سئوال های حاشیه ای از طریق توطئه های مختلف، اجازه ندهند این سئوال اصلی روی تخته سیاه تاریخ نوشته شود.

محسن رضایی گفت: ملت ایران شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را به عنوان الگویی در معرض اندیشه جهانیان قرار داد ولی دشمن تلاش می کند که این الگوی پیشرفت در منطقه گسترش پیدا نکند.

وی اظهار کرد: ما می گوئیم چرا نباید در عربستان آزادی و انتخابات باشد، چرا مردم سالاری نباید در کشورهای دیگر محقق شود، چرا کشورهایی که نوکر آمریکا هستند باید همچنان نوکر آمریکا بمانند؟

وی افزود: اگر مسئله هسته ای در ایران محقق شود، سایر کشورهای جهان اسلام هم به این خودباوری خواهند رسید و این موضوع، عامل اصلی ترس دشمن است زیرا آنها از خیزش و بیداری و نهضت های اسلامی می ترسند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اروپا و آمریکا نیز با حضور روسیه در مبارزه علیه داعش موافقت داشتند ولی با شروع حملات روسیه علیه داعش، مخالفت کردند .

وی گفت: فتنه داعش، همان فتنه حمله رژیم بعث عراق به ایران است زیرا 50 درصد داعشی ها، بعثی های عراقی هستند و بقیه نیز از کشورهای دیگر مانند کشورهای آمریکایی ، اروپایی به عراق و سوریه آمده اند .

وی افزود: این افراد کسانی هستند که با پول نفت عربستان، پرورش یافته اند و با پول وهابیت به این کشورها منتقل می شود و به دنبال ساخت سلاح های خطرناکی هستند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به راحتی نفت می فروشند و پول خود را از طریق حساب های بانکی در جهان جا به جا می کنند ولی کسی حساب آنها را نمی بندد و نفت آنها را تحریم نمی کند.

وی با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی گفت: عده ای از تحلیلگران گفتند که با شهادت سردار همدانی، جمهوری اسلامی ایران دیگر کاری از پیش نخواهد برد؛ ولی شما خواهید دید که چه بلایی بر سر داعش فرود می آید.

رضایی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب ، آل سعود را نصیحت کردند؛ ما نیز به تبعیت از ایشان، آل سعود را نصیحت می کنیم و می گوئیم راه صدام و شاه ایران را دنبال نکنید .

وی خطاب به آل سعود افزود: وحدت جهان اسلام را تخریب نکنید و برادری ها را در منطقه از بین نبرید .

وی اظهار کرد: ما به دنبال جنگ افروزی نیستیم بلکه به دنبال دفاع از مرزها و نوامیس اسلامی هستیم ولی چشم اندازی که در رفتار عربستان است، خوب نیست و هر روز نسبت به قبل بدتر می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز جوانان ما با گریه تقاضا می کنند که آنها را به کشورهای سوریه و عراق اعزام کنیم و این، نشان می دهد که عشق به شهادت همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم جنگی بوجود نیاید و حکامی همچون آل سعود از رفتار خود دست بردارند ولی اگر کار را به جایی رساندند، عکس العملی سخت خواهند دید.

وی تصریح کرد : البته جمهوری اسلامی ایران نسبت به داعش و تکفیری ها عکس العملی سخت نشان خواهد داد و آنها را در سوریه و عراق، دفن خواهد کرد تا منطقه به آرامش برسد.

رضایی با اشاره به اینکه روحیه شهادت طلبی در مردم ما وجود دارد، گفت: ملت ما با گذشته خود قطع ارتباط نمی کند و نمونه آن، در تشییع شهدای غواص نمایان بود ولی عده ای همواره علیه انقلاب، ولایت، جنگ و شهدا فعالیت های تبلیغی می کنند.

وی ادامه داد: اینها یک روز تابلو آمریکا و یک روز تابلو غرب زده ها را بلند می کنند و سعادت را در این مسیرها می دانند.