به گزارش پارس به نقل از  باشگاه خبرنگاران، هزاران نفر از اعضای اقلیت قومی هزاره‌های افغانستان در اعتراض به بی تفاوتی دولت در ارتباط با کشته شدن 7 نفر از این اقلیت، تظاهرات کردند.

به گزارش رویترز، هزاران نفر از اعضای اقلیت قومی هزاره های افغانستان روز چهارشنبه در اعتراض به عدم اقدام دولت در ارتباط با کشته شدن هفت نفر از هزاره ها به دست ستیزه جویان، تظاهرات کردند.

 
هزاره‌های عمدتا شیعه، همواره با آزار و اذیت در افغانستان مواجه بوده اند به طوری که هزاران نفر از آنها در دهه 90 میلادی به وسیله طالبان و القاعده قتل عام شدند ولی یک رشته قتل ها و آدم ربایی ها امسال باعث ایجاد یک جو ناامیدی فزاینده شده است.
 
تظاهرات در یک منطقه عمدتا هزاره نشین در غرب کابل مسالمت‌آمیز بود ولی جو خشمگینانه‌ای در جمعیت حاکم بود که علیه هم ستیزه جویان به علت این کشتار و هم دولت به علت قصور در جلوگیری از آن بود.
 
مرگ هفت نفر از هزاره‌ها، از جمله 3 زن و 2 کودک، و افزایش شمار تلفات روزانه، این خطر را تشدید کرده که نفرت فرقه ای بیش از پیش فضا را در کشوری که متشکل از قومیت های مختلف است، مسموم خواهد کرد.
 
رویترز در ادامه گزارش داد: تظاهرکنندگان در حالی که تابوت های کشته شدگان و پلاکاردهایی با شعارهایی همچون «طالبان جنایت می کند و دولت حمایت می‌کند» در دست داشتند، به سوی کاخ ریاست جمهوری در مرکز کابل راهپیمایی کردند.
 
اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، با محکوم کردن این کشتار، وعده داده است درباره آن تحقیق خواهد کرد ولی این جنایت به فضای ناامنی که از زمان تصرف موقت شهر مهم قندوز در شمال این کشور به دست طالبان در اواخر ماه سپتامبر افزایش یافته، افزوده است.
 
این کشتار در استان زابل در جنوب افغانستان در بحبوحه درگیری میان گروه های رقیب طالبان و تروریست‌های داعش به وقوع پیوست.