در جریان اعلام شناسایی بیش از 40 شهید گمنام در اقصی نقاط کشور طی روزهای اخیر، هویت دو شهید دیگر نیز شناسایی شد. یکی از شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یکی از شهدای گمنام دانشگاه آزاد بیرجند بعد از گذشت 14 سال از تدفینشان از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند.

سرباز شهید تقی رضایی، فرزند علی نقی، متولد 1346، جمعی لشکر 21 حمزه از همدان به جبهه اعزام شد و در سال 1367 در تک دشمن به فیض شهادت نائل آمده بود. شهید رضایی در سال 1386 پس از عدم شناسایی به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دفن شده بود. هویت این شهید 21 ساله بعد از گذشت 33 سال از شهادت و 14 سال از تدفینش احراز شد.

مسئولین بنیاد شهید و ارتش با حضور در منزل شهید رضایی صبح امروز، یکشنبه 14 آذرماه 1400 مادر شهید را از چشم انتظاری درآوردند.

شهید گمنام

سرباز شهید علیرضا حسینی، فرزند علی اصغر، متولد 1347، جمعی لشکر 21 حمزه از تهران به جبهه اعزام شد و در سال 1367 در تک دشمن به فیض شهادت نائل آمده بود. شهید حسینی در سال 1386 پس از عدم شناسایی به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد بیرجند دفن شده بود. هویت این شهید 20 ساله بعد از گذشت 33 سال از شهادت و 14 سال از تدفینش احراز شد.

شهید گمنام

حسین نصرالله، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و مسئولین پشتیبانی منطقه 3 ارتش نیروی زمینی با حضور در منزل شهید علیرضا حسینی، خبر شناسایی هویت این شهید گرانقدر را به مادر صبورش دادند.

منبع: تسنیم