«عصمت خواجه‌وند صالحی» مادر شهید سعید خواجه‌ صالحانی  اظهار داشت: سعید عید نوروز سال ۶۸ به دنیا آمد و در نوروز سال ۹۶ به شهادت رسید. زمانی که جنگ در سوریه آغاز شد، سعید در مورد وضعیت منطقه و سوریه مطالعاتی انجام داد و سرانجام تصمیم گرفت که به سوریه برود. دفعه سوم اعزامش، پنهانی وصیت‌نامه نوشت.

وی ادامه داد: پسر دیگرم محمدحسین آن زمان ۱۳ ساله بود. سعید از او خواسته بود تا شاهد وصیت‌نامه‌اش باشد. من به اتاق سعید رفتم تا وسایلش را جمع کنم، اما از من خواست تا چند دقیقه تنهایشان بگذارم. گفتم چه کار می‌کنید؟ گفت کار‌های عقب افتاده‌ام را انجام می‌دهم. سعید هنگام اعزام یک جعبه به من داد و گفت آن را در گاوصندوق نگه دارم. ماجرای این جعبه را پرسیدم که گفت بعدا به شما می‌گویم. سعید وصیت‌نامه‌اش را در آشپزخانه پنهان کرده بود تا من آن را پیدا کنم. نوروز آن سال من خانه‌تکانی نکردم و وصیت‌نامه را ندیدم.

مادر شهید خواجه صالحانی خاطرنشان کرد: بعد از اعزام سعید، محمدحسین بی‌تابی می‌کرد. وقتی خبر شهادت سعید را دادند، محمدحسین وصیت‌نامه سعید را آورد. در وصیت‌نامه‌اش نوشته بود که درون آن جعبه انگشتر چند شهید است که هر کدام را به خانواده‌شان برگردانید. یکی از انگشتر‌ها برای شهید «ابوالفضل راه‌چمنی» بود.

وی گفت: پسرم دو وصیت‌نامه نوشته بود. یک وصیت‌نامه خطاب به خانواده و دیگری خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. دلتنگ سعید هستم، اما همیشه خدا را شکر می‌کنم که او راه خوبی را انتخاب کرد.