به گزارش پارس نیوز، 

کتاب بزم باران شامل خاطرات سردار شهید حبیب لک زایی به قلم سعید عاکف، دقایقی پیش در محل خبرگزاری دفاع مقدس، رونمایی شد.

در این مراسم که برخی از نزدیکان  و همرزمان شهید و جمعی از خبرنگاران و نویسندگان حضور داشتند، ابتدا سعید عاکف در سخنانی گفت: من تاکنون برای شهدای زیادی کتاب نوشته ام اما عنایت های ویژه شهید لک زایی برایم منحصر به فرد بوده است.

وی دامه داد: من ابتدا طلبه ای در مشهد بودم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا تصمیم گرفتم کارهایی که تا آن روز برای شهدا انجام داده بودم را گسترش بدهم. بخشی از خاک های نرم کوشک و کتاب های دیگری را نوشته بودم که آن ها را تکمیل کردم اما همین کتاب که امروز به شمارگان گسترده در بین مخاطبان منتشر شده، دو سال قصه ها و غصه هایی داشت تا این که به چاپ رسید.

عاکف افزود: در سال ۱۳۹۱ و در روزهایی که کمتر کسی می دانست در سوریه چه خبر است به همراه گروهی ۱۰ نفره عازم سوریه شدم که در زمان عزیمت، ۸ نفر از آنان با توجه به خطرهایی که وجود داشت منصرف شدند و من نوشتن برای شهدای دافع حرم را از آن زمان شروع کردم.

مدیر انتشارات ملک اعظم به کتاب بزم باران و گمشده مزار شریف هم اشاره کرد و گفت: من این کتاب ها را با توجه به خطری که در موضوع گسترش وهابیت در کشور حس می کردم نوشتم و مثلا در کتاب گمشده مزار شریف از حملات تروریستی مجلس، مرقد امام و حتی اهواز خبر داده بودم که برخی من را به داشتن توهم توطئه متهم کردند!

عاکف تصریح کرد: متاسفانه اجازه نمی‌دهند که به آثاری چون «بزم باران» و «گمشده مزار شریف» پرداخته شود و با وجود تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب‌ها سعی دارند آن را بایکوت کنند لذا جای سئوال ست که اگر قرار است نویسنده این حرف‌ها نزد چه کار باید بکند.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام نجف لکزایی برادر شهید نیز طی سخنانی به فعالیت های سعید عاکف در زمینه گسترش یاد و نام شهدا اشاره کرد و گفـت: آقای عاکف با آثارش، مسیر جدیدی که از سوی امام و رهبری در عرصه علوم انسانی و مدیریت کشور باید به آن توجه شود را نشان می دهد.

وی افزود: آقای عاکف سعی کرده برخی از ابعاد وجودی یک انشان با ایمان را مقابل چشم ما قرار دهد تا متوجه شویم وقتی یک نفر با ۷۷درصد جانبازی و نداشتن یک چشم می تواند در زمینه گسترش امر به معروف، نهی از منکر و مهدویت تلاش کند، تکلیف ما روشن است.

لک زایی در ادامه با اشاره به دو پارادایم دنیاگرایانه و متعالی در تفسیر جهان، گفت: در نگاه متعالی اگر به وظیفه خود عمل کنیم آتشی که باید بسوزاند، سرد می‌شود و عوامل قدرت تازه‌ی خود را نشان خواهند داد. علت این اتفاق را نیز باید در نصرت الهی دانست که زمینه‌ساز این اتفاق می‌شود و فردی که نمی‌توانست تا پیش از این عامل قدرت باشد را قدرتمند می‌کند.

برادر شهید لک زایی ادامه داد: کسانی که در عرصه علوم انسانی فعالیت می کنند باید تئوری هایی که این کتابها مطرح می کنند را در جامعه گسترش دهند. آقای سعید عاکف در این کتاب ها با تمام وجود از دردهایی که با تمام وجود حس کرده، صحبت می کند.

سخنران بعدی مراسم، علیرضا مختارپور بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به این که کتاب بزم باران را از ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح تا ۸ و نیم صبح با دقت خوانده و از آن لذت برده گفت: سبک این کتاب مانند کتاب های دیگر آقای عاکف است اما قلم او برعکس اکثر نویسندگان، با بالاتر رفتن سنش تندتر و تیزتر شده است.

مختارپور افزود: مقمام معظم رهبری در ۵ مهرماه سال ۹۵ اظهاراتی داشتند که بر مبنای آن، لازم است به سراغ زندگی شخصی شهدا و مسائل خصوصی و حتی ازدواجشان برویم و از آن ها درس بگیریم. هچنین نگاه به مسائلی که مبتلابه امروز است از منظر شهدا، دیگر سفارش مقام معظم رهبری در این گفتار بوده است. در کتاب بزم باران خوشبختانه به این موضوع پرداخته شده و مثلا در خاطره «چشم عدالت بین» به توجه شهید لک زایی به فقرا و ثروتمندان به صورت یکسان اشاره شده که می شود گفت این آموزه ای علوی است که در نامه ۴۵ امیرالمومنین(ع) هم دیده می شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بنیاد مهدویت که از یادگاران شهید لک زایی است نیز اشاره کرد و گفت: بعد از دفاع مقدس، برخی از افراد می گفتند که ما از اول انقلاب، امام زمان (عج) را فراموش کرده ایم در حالی که من با حرف آن ها مخالفت می کردم و می گفتم: مگر شهدا و رزمندگان ما با چه انگیزه ای به جبهه ها می رفتند؟ در این کتاب هم مشخص است که شهید لک زایی چه اقدامات فعال و کنشگری در زمینه مهدویت و انتظار داشته است.

مختارپور در پایان با اشاره به ابیاتی از دیوان حافظ که می گوید:

هر آن که جانب اهل وفا نگه دارد

خداش در همه حال از بلا نگه دارد

دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای

فرشته‌ات به دو دست دعا نگه دارد

گفت: آنچه انقلاب و نظام ما را حفظ کرد، همین تقوای الهی بود که در کتاب بزم باران هم می شود یکی از بهترین نمونه هایش را در صفحات ۱۵۶ و ۱۵۷ شاهد باشیم.

این مراسم با رونمایی از کتاب بزم باران و گمشده مزار شریف و امضای قاب یادبود شهید لک زایی به پایان رسید.

گفتنی است؛ سردار شهید حبیب لک‌زایی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق ایران و جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بود. وی متولد ۱۸ شهریور ۱۳۴۲ بود. پدر وی از روحانیون فعال و مبارز منطقه و اساتید حوزه و امام جمعه موقت شهرهای زابل، زهک و ادیمی می‌باشد.

او در طول جنگ ایران و عراق در عملیات فتح المبین و کربلای پنج حضور داشت و سابقه بیش از ۱۰۰ ماه حضور در مناطق عملیاتی جنوب شرق کشور را دارد. همچنین در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت نیروهای اعزامی از منطقه سیستان را عهده دار بوده‌است. در آن زمان نیروهای اعزامی از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در موقعیت لشکر ۴۱ ثارالله قرار می‌گرفتند که فرمانده آن حاج قاسم سلیمانی (که در حال حاضر فرمانده قدس سپاه پاسداران و دارای درجه سرلشگری است) و قائم مقام آن حاج قاسم میرحسینی (که در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید) بوده است.