به گزارش پارس نیوز، 

سردار مهدی فرجی در مورد اقدامات فرهنگی سرلشکر شهید همدانی با بیان اینکه شهید همدانی دارای شخصیت فرهنگی و آشنا به مسائل روز بود اظهار داشت: ایشان معتقد بود انجام کار نظامی نیاز به پشتوانه کار فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه شهید همدانی هیچگاه کاری را به نام خود تمام نکرد، افزود: برای نمونه می‌توان به ایجاد موزه دفاع مقدس اشاره کرد که تمام کار آن فکر و ایده شهید همدانی بود ضمن اینکه جانمایی برخی از تجهیزات در موزه دفاع مقدس به خاطر تلاش و پیگیری شهید همدانی بود که با جمع‌آوری کمک‌ها توانست کار ارزشمند ایجاد موزه دفاع مقدس را عملیاتی کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه ایده ایجاد کانون بسیح جوانان در کشور نیز از ایشان بود، گفت: همدان نخستین استانی بود که در زمان مسئولیت ایشان کانون بسیج جوانان را تشکیل داد و سایر استان‌ها از همدان الگو گرفتند.

فرجی عنوان کرد: تنها چند استان آن هم استان‌های مرزی مجاز به راه‌اندازی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بودند و همدان تنها استانی بود که غیر استان‌های نوار مرزی اجازه یافت تا این مرکز را به همت سردار همدانی راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه ایده ایجاد هیئت ثارالله برای نخستین بار در سال 60 از سوی شهید همدانی مطرح شد افزود: شهید همدانی به عنوان بنیان‌گذار هیئت ثارالله همدان بود که سوله‌ای را در داخل سپاه همدان به نیت هیئت برپا کرد و از سال 60 این هیئت را در سپاه داریم و اکنون می‌توانیم بگوییم که راه‌اندازی این هیئت از اقدامات ایشان بوده چرا که سردار همدانی اجازه نمی‌داد چیزی در این باره بگوییم.

فرجی بیان کرد: وقتی در سوریه وارد شد تعداد نفراتی که با خود به آنجا برد شاید به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید ولی وقتی شهید شد بیش از 140 هزار نفر نیروهای دفاع وطنی آنجا بودند, ضمن اینکه بیشترین افرادی که اطراف شهید بودن و بیش از 90 درصد اهل سنت بودند که با دیدن اخلاص شهید به سمت شهید جذب شدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اعلام کرد: شهید همدانی تنها مربوط به ایران نیست، بلکه مردم سوریه خیلی بهتر از ما شهید همدانی را می‌شناسند.