به گزارش پارس نیوز، 

شاهد جلسه تکریم و معارفه مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران بعدالظهر امروز دوشنبه نهم مهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، محبوب شهبازی مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و مدیرکل سابق، دکتر رحیم نریمانی مدیرکل جدید اسناد و انتشارات بنیاد شهید کل و جمعی از مدیران و کارکنان معاونت فرهنگی در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید برگزار شد.

دکتر رحیم نریمانی مدیرکل جدید اسناد و  انتشارات بنیاد شهید در این نشست در سخنانی ضمن تقدیر از حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد ، محبوب شهبازی؛ دستیار ویژه ریاست عالی بنیاد و محمد علی فقیه مدیر کل آموزش بنیاد، بخاطر خدمات ارزنده و شایسته در این حوزه مهم کار در بنیاد گفت: اسناد و انتشارات؛ عرصه تولید، اشاعه، ترویج، تبلیغ و تعمیق اندیشه و آرمان شهدا است. شهدایی که به معنای واقعی ولی نعمتان هستند.

وی افزود: نشر افکار، اندیشه سیره و سبک زندگی  شهدا در شرح وظایف این اداره کل است. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، اهتمام به اصل و جوهر پیام شهدا و محتوای آثار است که باید پیام واقعی و اصیل شهدا و ایثارگران را استخراج و عرضه کنیم.

نریمانی با طرح این سئوال که چرا در بحث فرهنگ انقلاب در چهل سال گذشته نتوانسیم به قله های موفقیت برسیم گفت: به نظر می رسد علت آن نپرداختن به «اصل پیام» شهداست و بی شک توجه به اصالت اسناد و پیامها مورد توجه است.  ما در این حوزه با رسانه های مقدسی سر و کار  داریم چرا که پیام رسان تفکر و مروج پیام شهدا و ایثارگران به عنوان ولی نعمتان ما و فرهنگ ناب شهادت هستیم و در حوزه ارتباط هم باید گفت: کدام ارتباط همانند «شهادت» می تواند رابطه میان بنده و خداوند را نزدیک کند؟. اینجاست که مجموعه مباحث فوق به کار  در این عرضه خطیر معنا و مفهوم فرهنگی ویژه می دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: منشورات مکتوب و دیجیتال مروج فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد شهید از ارکان و اجزاء استراتژیک نظام است، مقام معظم رهبری در حوزه کتاب انقلاب اسلامی و بویژه ژانر دفاع مقدس کار ما را رصد می کند و این نیز حساسیت زیادی در این حوزه ایجاد می کند که باید با خلاقیت، نوآوری در بزرگداشت یاد و نام شهدا و فرهنگ شهادت بکوشیم.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید در پایان  مهمترین  اولویت ها  و برنامه های جدید این اداره کل را  برشمرد و گفت: توجه به مقوله جنگ نرم، تولید سند و خوراک برای فعالین فضای مجازی و رسانه ای ، ایجاد زمینه تولید محتوا، جمع آوری اسناد و کیفی سازی آثار، تبدیل داده ها به اطلاعات هوشمند، استفاده از ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر  و زمینه سازی مشارکت های مردمی، همفکری و همکاری با بخش خصوصی، توجه به فضای مجازی و استفاده  حداکثری از این فضا برای انتشار محتوای کیفی و با ارزش افزوده، جلب مشارکتِ رسانه های گروهی، ارتباط رسانه ای منسجم، کاهش تصدی گری و برون سپاری فعالیت ها، برنامه محوری در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سوژه یابی، اثربخشی و اثر گذازی در قالب های پژوهشی را در این دوره به طور مستمر پیگیر می کنیم.