به گزارش پارس نیوز، 

شهادت 134 فلسطینی از آغاز راهپیمایی‌های بازگشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری گردان‌های قسام روز یکشنبه اعلام کرد که بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، از تاریخ 30 مارس (10 اسفند) که راهپیمایی بازگشت فلسطینی‌ها در مجاورت خطوط تماس مرزی نوار غزه با فلسطین اشغالی آغاز شده است، دست‌کم 134 فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و 15 هزار و 200 تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود: بین 134 فلسطینی که به دست نظامیان صهیونیست شهید شده‌اند، 16 نفر نوجوان، یک نفر زن، 2 نفر خبرنگار، 2 نفر امدادگر و سه نفر معلول بوده‌اند.

این آمار وزارت بهداشت فلسطین شامل هشت شهید دیگر نمی‌شود که نظامیان صهیونیستی پس از به شهادت رساندن آنان در مجاورت خط تماس مرزی الزئال شرق نوار غزه، اجساد آن‌ها را همچنان در اختیار دارند. با احتساب این هشت شهید، تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه از اواخر مارس گذشته به 142 تن می‌رسد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان اسرائیلی در این مدت همچنین 15 هزار و 200 فلسطینی را زخمی کرده‌اند که 2 هزار و 536 نفر آنان نوجوان و هزار و 160 نفر نیز زن بوده‌اند.

2 امدادگر فلسطینی (یک زن و یک مرد) هم در این مدت در حمله مستقیم نظامیان اسرائیلی شهید و 231 امدادگر دیگر زخمی شده‌اند.