به گزارش پارس نیوز، 

 فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد استانی هماهنگی برنامه‌های حماسه سوم خرداد اظهار داشت: سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس بهترین آموزگار ارزش‌هایی نظیر ایمان، غیرت و ایثار برای جوانان کشورمان است که باید به خوبی برای نسل آینده این حماسه بزرگ تبیین شود.

وی افزود: سوم خرداد الگوی ارزشمند ملت ایران و آزادی‌خواهان واقعی مبارزه با استکبار و استبداد بوده و نمود عینی قدرت و وحدت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: فرزندان این مرز و بوم باید بدانند چرا عملیات بیت‌المقدس در تاریخ 8 سال دفاع مقدس به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین عملیات بوده است که امام خمینی(ره) بیان کردند "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

حقیقی بیان کرد: بعد از پیروزی در عملیات بیت‌المقدس وضعیت ایران در بخش سیاسی و نظامی از حالت دفاع به حالت تهاجمی و حملات متعدد تغییر یافت که افزایش اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی به دشمن دیکته شد.

وی ادامه داد: تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در اجرای ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد همکاری و مشارکت داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به این که برنامه‌های اجرایی به مناسبت سوم خرداد باید بیانگر اهداف و ویژگی‌های ویژه این حماسه پرافتخار باشد گفت: مسئولان ذی‌ربط در تدوین و اجرای برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در تبیین و ترویج اهداف، راهبردها و ویژگی‌های ارزشمند آزادسازی خرمشهر با محوریت مردم به ویژه جوانان اهتمام داشته باشند و حادثه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر باید به‌خوبی برای اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان کشور تبیین شود.

حقیقی عنوان کرد: آزاد سازی خرمشهر، تجلی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت است و حماسه عظیم و مردمی سوم خرداد سرلوحه افتخارات ملی و دفاع مقدس کشور ما قرار دارد و در سایه خون شهدای والامقام، کشورمان به اقتدار و امنیت همه‌جانبه دست یافته است که بر این اساس هم‌زمان با سوم خردادماه مراسم دیدار با 292 خانواده شهید از شهدای عملیات بیت‌المقدس استان مرکزی هم انجام می‌شود و مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های گسترده و باشکوه در سطح استان گفت: به مناسبت 40 سالگی پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی 40 ویژه برنامه در سطح استان در 12 شهرستان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: در این جلسه گزارش برنامه‌های فرمانداری‌ها به‌عنوان روسای ستاد فرعی سوم خرداد و دیگر مدیران عضو ستاد براساس محورهای تبیین‌شده جمع‌بندی می‌شود.

حقیقی با اشاره به اجرای برنامه‌های باشکوه در این ایام گفت: امید است با اجرای باشکوه برنامه‌های حماسه سوم خرداد در شان و جایگاه استان و امام خمینی(ره) که پاسداشت این ایام از وظایف همه آحاد مختلف جامعه است، شاهد تکریم شایستگی‌های حماسه سوم خرداد باشیم.