آیین اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه، در تالار اندیشه حوزه هنری، عصر امروز ۱۳ آبان برگزار شد.

در این مراسم امیرحسین اخوین دبیر جشنواره در سخنانی بیان کرد: جشنواره هفتم از اسفند ماه سال ۹۹ کار خود را آغاز کرد، ما در این رویداد به دنبال تعیین برگزیدگان نیستیم بلکه سعی داریم استعدادهای ناب و درخشان دانش آموزی را شناسایی کنیم.

جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی

وی افزود: جالب است بدانید ۲۶ کشور در این جشنواره حضور داشتند که بخش بین الملل آن به صورت مجازی برگزار خواهد شد. تجربه ۷ دوره برگزاری این جشنواره نشان داد که می‌توان با توجه به استعدادهای دانش آموزان در حوزه فیلمسازی به نقاط درخشان رسید، البته برگزاری جشنواره در شرایط کرونایی سخت است برای همین از تمام کسانی که ما را در این رویداد یاری رساندند تشکر می‌کنم.

جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی به دنبال کشف استعدادهای ناب است

در ادامه مراسم سید صادق امامیان، رئیس سازمان ساترا نیز گفت: با به وجود آمدن فضای مجازی و اضافه شدن رسانه‌های مختلف، فضای جدیدی در دنیا به وجود آمده و در کشور ما نیز این اتفاق رخ داده است. ساترا وظیفه دارد با حمایت از این رسانه‌ها کمک کند تا عرصه‌های جدید یاری‌رسان تلویزیون باشند.

وی ادامه داد: چنین جشنواره‌هایی می‌تواند بانی اتفاقات خوبی در آینده فیلمسازی کشورمان باشد به شرطی که حمایت لازم از آنها صورت گیرد.

امامیان با بیان اینکه باید از فضای مجازی به صورت صحیح بهره برد، تصریح کرد: ما به نوعی درگیر فضای مجازی هستیم اما باید به گونه‌ای از آن استفاده کنیم که بهره مفید را از آن کسب کنیم. در حقیقت باید فضای مجازی در اختیار ما باشد نه اینکه ما را در اختیار خود بگیرد. این مهم، اصلی است که در چنین جشنواره هایی باید مد نظر قرار گیرد.

در انتهای این مراسم به ۱۵۰ دانش آموز برگزیده لوح تقدیر و جایزه اهدا شد.