به گزارش پارس به نقل از مهر، رحیم میدانی با اعلام اینکه اصلاح تعرفه آب در چارچوب قانون و مصوبات ستاد هدفمندی انجام می شود گفت: بخشی از اصلاح تعرفه قطعا صرف واگذاری، اصلاح شبکه و نگهداری تجهیزات می شود و این به نفع مردم است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در خصوص پیشنهاد های وزارت نیرو به ویژه برای بخش آب در بودجه سال آینده اظهارداشت: تعرفه آب باید به خاطر مردم در چارچوب قانون و مصوبات ستاد هدفمندی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه آنچه که برای ما به عنوان خدمتگزاران آب کشور مشهود است اینکه با تعرفه فعلی آب نمی توانیم خدمات لازم را برای مردم ارائه دهیم افزود: هر اصلاح تعرفه با توجه به قانون، مقررات و توان پرداخت مردم است.

میدانی با بیان اینکه بخش اعظمی از نیازهای ما از محل اعتبارات عمرانی فراهم می شود گفت: این اعتبارات در حدی است که بتوانیم تاسیسات را سرپا نگه داریم وگرنه نیاز ما بسیار فراتر از اصلاح تعرفه است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهار داشت: دولت کماکان به اصلاح آب، اصلاح شبکه، احداث تصفیه خانه های آب مدرن و تصفیه خانه های فاضلاب به سراغ سرمایه گذاری های بخش خصوصی رفته است ولی حداقل هایی که باید برای سرپا نگه داشتن شبکه، تامین مواد لازم برای تصفیه آب، نگهداری شبکه، حفظ و حراست از تاسیسات هزینه کرد از قیمت تمام شده آب فاصله بسیاری دارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه ما از نیاز به تعرفه نمی رسیم گفت: اینطور نیست که بتوانیم به این زودی ها قیمت تمام شده آب را از مردم بگیریم، در زمان کنونی باید تنها با حداقل هایی بتوانیم خودمان را از بحران نجات دهیم.

وی ادامه داد: ارتزاق ما عمدتا از محل اعتبارات دولتی است، اما باید بخشی از هزینه های گاز کلر، موادی که برای زلال سازی آب مصرف می شود و پرسنلی که در تصفیه خانه ها مشغول به کار هستند از محل درآمد خودمان تامین شود.