به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد علی پور با اشاره به لزوم ارائه لایحه بودجه سال ۹۳ کشور در مهلت قانونی، اظهار داشت: مقدمات کار از سوی دولت در حال انجام است و قطعا باید درآمدهای دولت که در لایحه بودجه ارائه می شود، قابل وصول باشد و هزینه ها نیز شفاف و مدیریت شده در نظر گرفته شود.

وی افزود: دولت برای جلوگیری از کسری بودجه باید به اجرای قانون در همه بخش ها و نیز ارائه درآمدهای شفاف پای بند باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه فشارها و تحریم ها موجب شده که روش های گذشته در هزینه کرد و چگونگی درآمدهای دولت تغییر کرده و بهینه شود تصریح کرد: توجه به این موضوع، گشایشی در بخش های دیگر خواهد بود و از طرفی دولت باید توجه به برنامه های عمرانی در بودجه داشته باشد.

این نماینده مجلس در مورد وضعیت هدفمندی یارانه ها در بودجه سال آینده کشور بیان داشت: یکی از رویکردهای مهم، موضوع هدفمندی است که دولت موظف به اصلاح قیمت حامل های انرژی بر اساس قانون است و پرداخت یارانه ها نیز در بودجه سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: انتظار نمایندگان مجلس این است که هدفمندی به شیوه درست و بر اساس قانون اجرا شود.

علی پور ابراز امیدواری کرد: بودجه سال آینده در موعد مقرر (حداکثر تا ۱۵آذر) به مجلس ارائه شود تا نظام برنامه ریزی و بودجه کشور به شیوه صحیح بر اساس زمان بندی پیش رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ این سؤال که دولت معتقد است حذف دهک ها از فروردین سال آینده اجرا خواهد شد، گفت: دولت در صورتی که برنامه ای منطقی و درست برای این موضوع ارائه کند، مجلس نیز همراهی خواهد کرد تا تبدیل به قانون شود، اما قطعا تا پایان سال جاری براساس همان شیوه قبلی کار انجام خواهد شد.