به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علیرضا دائمی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین الملی برق و نهمین نمایشگاه بین المللی آب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشنهاد اصلاحی خود را برای وضعیت درآمدها و هزینه های صنعت آب و برق در سال جاری ارائه کرده ایم اما در مجموع نسبت به هشت ماه قبل وضعیت درآمدها و هزینه ها شفاف تر شده است.

وی افزود: بودجه کشور باید کاملا شفاف باشد و انحراف از مابه التفاوت مصارف و درآمدها نباید زیاد باشد، اعتبارات مورد نیاز وزارت نیرو نیز مشخص است که امیدواریم این مسائل در بودجه نهایی سال ۹۳ که مورد تصویب قرار می گیرد رعایت شود اما در مجموع بودجه سال آینده انقباضی خواهد بود.

دائمی درخصوص اصلاحیه بودجه ۹۲ کشور گفت: تأمین و توزیع بودجه جاری و استفاده بهینه از منابع در اصلاحیه بودجه سال جاری ذکر شده اما اطمینان نداریم اصلاحات پیشنهادی به طور حتم به تصویب برسد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب تمامی پیشنهادها در این اصلاحیه، تا پایان سال مالی جاری ۵۰ درصد بدهی های وزارت نیرو تسویه می شود.

معاون وزیر نیرو، تهاتر نیروگاه ها با بدهی های دولت را موجب افزایش بدهی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وزارت نیرو اکنون به خریدار خدمات بخشی تبدیل شده که پیش از این مالک آن بود و این مسأله موجب افزایش بدهی های جاری شده است.

وی افزود: برنامه ریزی شده تا با منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت بخشی از بدهی مان به پیمانکاران و تولید کنندگان را پرداخت کنیم اما در مجموع در بودجه سال ۹۲ تنها مجوز انتشار و فروش ۷۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داده شده است.