به گزارش پارس ، عبدالکریم رجبی در گفت وگو با تسنیم، با تأکید براینکه نمایندگان روز گذشته از توضیحات وزیر اقتصاد درباره اظهار نظر ارزی رئیس کل بانک مرکزی قانع نشده اند، اظهار داشت: قرار بر این است که هفته آینده (شنبه یا یکشنبه) جلسه ای دیگر با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در همین ارتباط داشته باشیم.
وی افزود: اگر در جلسه آینده هم نمایندگان از توضیحات مسئولان دولت درباره نرخ کف بازار ارز قانع نشوند طرح سوال از رئیس جمهور را تقدیم هیات رئیسه خواهیم کرد.

  " علی طیب نیا" وزیر امور اقتصادی و دارایی، عصر دیروز سه شنبه (۷ آبان ماه) برای پاسخگویی به سؤال قاسم جعفری نماینده بجنورد در کمیسیون اقتصادی حاضر شد.


گفتنی است وزیر اقتصاد برای پاسخگویی درباره اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی طی هفته های گذشته مبنی بر اینکه" نرخ دلار هم اکنون به کف بازار رسیده است" در مجلس حاضر شد و توضیحاتی دراین باره ارائه کرد.
روز گذشته عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره جزئیات این جلسه به بیان مهمترین محورهای اظهارات وزیر اقتصاد پرداخت و بیان کرد: طیب نیا در ابتدای این جلسه درددل کوتاهی با نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی داشت و از قراری که بین وزرا در دولت گذاشته شده سخن گفت و اعلام کرد: " در دولت قرار گذاشتیم که کمتر حرف بزنیم" .


رجبی گفت: وزیر اقتصاد البته این نکته را هم مورد اشاره قرار داد: " گاهی اوقات خبرنگاران تمام صحبت های مسئولان را منعکس نمی کنند و بدون اینکه جمله قبل و بعد مسئول مورد نظر را پخش کنند فقط یک بخش کوتاه از جملات را منعکس می کنند" .


این عضو کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: وزیر اقتصاد همچنین خطاب به نمایندگان گفت: " اگر بخواهند می تواند یک مثال در همین ارتباط را که برای خودش اتفاق افتاده، مطرح کند" و ادامه داد: " همچنین قراری که در دولت برای کم حرف زدن گذاشتیم بیشتر متوجه رئیس کل بانک مرکزی است؛ در آمریکا رئیس کل بانک مرکزی در طول سال شاید یک بار حرف بزند و این روال باید در دستور باشد" .


وی با بیان اینکه طیب نیا در ادامه ارزش پول ملی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: " ارزش پول ملی را باید به صورت کلی مورد توجه قرار دهیم؛ همه ما در دولت از کاهش ارزش پول ملی نگران هستیم" .


رجبی همچنین اضافه کرد: این عضو کابینه دولت یازدهم در همین ارتباط به وضعیت تبادل پول ایران در عربستان و عراق اشاره و تصریح کرد: " زمانی عراق و عربستان از خدایشان بود که ریال ایرانی را تحویل بگیرند اما الآن وضعیت فرق کرده است" .


نماینده مردم مینودشت به اظهارات وزیر اقتصاد درباره ارزش پول ملی اشاره کرد و گفت: وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه ارزش پول ملی در مقابل پول های خارجی کاهش یافته و این امری غیر قابل انکار است، تصریح کرد: " اگر عرضه هر کالایی در جامعه افزایش پیدا کند به طور حتم ارزش آن کالا کاهش پیدا می کند، می توانم در همین ارتباط الماس را مورد اشاره قرار دهم؛ اگر از آسمان باران الماس ببارد و تمام سطح یک منطقه از الماس پُر شود به طور حتم قیمت الماس در بازار ارزان می شود" .


وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد ضمن اشاره به" با این حساب زمانی که حجم پول در جامعه افزایش پیدا کند ارزش پول کم می شود" ادامه داد: " ما شاهد بی ارزش شدن پول ملی هستیم و بی ارزش شدن پول ملی در مقابل کالا و خدمات" تورم" تلقی می شود. همچنین کاهش ارزش پول ملی در مقابل پول خارجی به معنای این است که پول ملی ارزش خود را در مقابل کالای خارجی از دست داده و علت آن هم تورم است" . عبدالکریم رجبی در ادامه گفت: وزیر اقتصاد درباره وضعیت قیمت ارز اعلام کرد: " موافق کاهش بیشتر از این قیمت ارز نیستم، ما باید تورم را کنترل کنیم تا ارزش پول ملی حفظ شود" .


وی البته گفت که آقای طیب نیا تأکید کرد: " موافق رسیدن قیمت دلار به ۲۵۰۰ الی ۲۶۰۰ تومان هستم تا زمینه ارز تک نرخی در جامعه فراهم شود. اما موافق نیستم قیمت دلار بیشتر از این کاهش پیدا کند" .