به گزارش پارس ، محمدرضا نادری در گفتگو با مهر با اعلام اینکه با تعهدات وزارت بهداشت ترخیص دارو از گمرکات کشور به صورت مستمر انجام می شود، گفت: در حال حاضر هیچ دارویی در گمرک دپو نشده است.

داروی دپو شده نداریم

معاون فنی و امور گمرک گمرک ایران با تاکید بر اینکه ترخیص و واردات دارو از گمرکات کشور روال طبیعی خود را طی می کند، تصریح کرد: ترخیص و واردات دارو متوقف نیست.

وی افزود: همچنین گمرک با توجه به مصوبه دولت، کالاهای اساسی را با حداقل اسناد ترخیص می کند و برای همکاری بانک مرکزی در بخش ارزی به منظور ترخیص کالاهای اساسی رایزنی کرده ایم و مشکلات را به بانک مرکزی منعکس کردیم.

نادری با اشاره به مشکلاتی که در بخش تفاوت نرخ ارز در ترخیص کالاها ایجاد می شود، گفت: نامه هایی را در این زمینه به بانک مرکزی ارسال کرده ایم، بانک مرکزی از گمرک درخواست کرده بود که نماینده ای معرفی کند. بر این اساس، گمرک نماینده تام الاختیار برای تشکیل جلسات و غیره به بانک مرکزی معرفی کرد.

معاون امور گمرکی گمرک ایران تصریح کرد: با این اقدامات، در تلاش هستیم تا اگر مشکلی در ترخیص کالاهای اساسی وجود دارد با همکاری سایر دستگاه ها و بانک مرکزی مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اعلام اینکه ۱۰۰ هزار کانتینر کالا در گمرکات دپو نشده است، افزود: ۹۶ هزار کانتینر کالا از گمرک شهیدرجایی ترخیص شده، فرهنگ حمل کالا به صورت کانتینری نسبت به گذشته رشد کرده است.

کالاهای گروه ۱۰ با اولویت ترخیص می شوند

نادری خاطرنشان کرد: بخشی از کالاها براساس مصوبه تاریخ ۲۱ / ۶ / ۹۲ هیئت وزیران که مربوط به کالاهای اساسی است و گروه ۱۰ کالایی را شامل می شود با شرایط سهل از گمرکات کشور ترخیص می شوند.

وی گفت: گمرک در حال حاضر بر روی بحث اظهار از راه دور، امکان ارزیابی غیابی و پرداخت الکترونیک متمرکز شده است و در حال حاضر ۷۶ گمرک کشور به طرح آسیکودا مجهز شده اند.