به گزارش پارس به نقل از مهر، طی حکمی از سوی علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی اشرف افخمی به سمت مدیرعاملی بانک صنعت و معدن منصوب شد.

افخمی پیش از این رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین بود.

پیش از این، قربان دانیالی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت ومعدن بود.

از بانک صادرات هم خبر می رسد دانیالی رئیس هیات مدیره این بانک جایگزین محمدرضا عرفانی شده است.

پیش از این، مدیران عامل سه بانک دولتی ملی، مسکن و سپه تغییر کردند و با حکم وزیر اقتصاد، عبدالناصر همتی که پیش از آن مدیرعامل بانک سینا بود به بزرگترین بانک دولتی ایران نقل مکان کرد و جای خود را به کوروش پرویزیان عضو شورای عالی پول و اعتبار داد.

پس از آن، طی مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک مسکن تغییر و محمد هاشم بت شکن از بانک اقتصاد نوین به بانک مسکن کوچ کرد.

در ادامه تغییرات مدیران بانکی سید کامل تقوی نژاد با صدور حکمی از سوی علی طیب نیا مدیرعامل بانک سپه شد و رامین پاشایی فام جای خود را به وی داد و با حکم وزیر امور اقتصادی ودارایی مدیریت عاملی بانک ایران و اروپا را بر عهده گرفت.

تنها مدیرعامل بانک دولتی که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم تغییر نکرده، محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی است، وی در این باره به خبرنگاران گفته است: راجع به اینکه من در بانک کشاورزی باشم یا نباشم، فرد دیگری تصمیم گیر خواهد بود و من خبر ندارم.

نکته جالب در انتصاب های جدید مدیران بانکی جابه جایی مدیران ارشد بانکها از بانکی به بانکی دیگر است به طوری که مدیران بانک ها فقط از یک بانک به بانک دیگر نقل مکان می کنند و این تغییرات حتی در سطح رئیس کلی بانک مرکزی هم مشهود بود و ولی الله سیف از بانک کارآفرین به بانک مرکزی رفت.