به گزارش پارس به نقل از فارس، مصوبه ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی درحالی صادر شد که با وجود ممنوعیت واردات این خودروها، تعداد زیادی از آن برای ترخیص در گمرک دپو شده بود.

در ماه های اخیر با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بالای ۲۵۰۰ سی سی و عدم عرضه خودروی جدید به بازار، قیمت این محصولات افزایش یافت، به طوری که اعمال تعرفه ۱۴۰ درصدی برای واردات این خودروها تأثیری در قیمت آنها نداشته است.

به گفته فعالان بازار، اعمال تعرفه ۱۴۰ درصدی هزینه واردات این خودروها را افزایش می دهد که این هزینه با میزان افزایش قیمتی که در حال حاضر به دلیل عدم عرضه این نوع خودروها اتفاق افتاده، قابل پوشش است.

در حال حاضر قیمت تویوتا لند کروز در بازار ۳۷۰ میلیون تومان است که با وجود مصوبه ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی، تغییری نسبت به روزهای قبل نشان نمی دهد.

قیمت تویوتا آریون نیز به عنوان یک خودروی با حجم موتور بالا در بازار ۲۰۵ میلیون تومان است.

در مورد بی ام و X۳ فول می توان به قیمت ۳۴۵ میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد.

لکسوس RX نیز یکی از محصولات با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی است که در حال حاضر قیمت آن در بازار ۴۰۵ تا ۴۱۰ میلیون تومان است.

در بین محصولات پورشه نیز باید به محصول ۶ سیلندر کاین اشاره کنیم که قیمت آن در بازار ۸۵۰ میلیون تومان است. نوع ۸ سیلندر آن نیز جزء محصولات با حجم موتور بالا محسوب می شود که در بازار به قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شود.

در بین محصولات هیوندایی نیز می توان به خودروی جنسیس با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان در بین خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی اشاره کرد.

آزرا گرانجور نیز یکی از محصولات شرکت هیوندایی است که با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به قیمت ۲۰۲ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

قیمت RX۵۵ نیز در بازار ۲۱۲ میلیون تومان است که جزء خودروهای قرار گرفته در لیست خودروهای ترخیصی خودرو محسوب می شود.

قیمت بنز E۳۰۰ نیز به عنوان یک خودروی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی حدود ۴۲۰ میلیون تومان است و در مورد S۵۰۰ نیز باید به قیمت حدود یک میلیارد تومانی این خودرو اشاره کرد که تغییر چندانی در بازار نداشته است.

* پراید هم گران شد

در کنار ثبات قیمت خودروهای خارجی، در مورد خودروهای داخلی نیز تغییر چندانی در قیمت ها مشاهده نمی شود، هر چند بعضی محصولات مانند ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو پارس سال با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت روبرو هستیم، به طوری که این خودروها به ترتیب ۳۶ و ۳۳.۵ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

در عین حال، قیمت محصولات پراید به دلیل تأخیر در تحویل این خودروها با افزایش همراه بوده به طوری که قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SX با رشد قیمت ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده و سایپا ۱۳۱ مدل SX نیز با افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی این روزها به قیمت ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می شود.