به گزارش پارس، پارس به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز، دوشنبه به بالاترین میزان در یک هفته و نیم گذشته و بالاتر از ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسید.

از آنجایی که آمریکا در انتظار ایجاد یک ثبات در حل مشکلات بودجه ای خود است، پیش بینی توقف برنامه تعدیل سیاست های محرکی فدرال رزرو سبب افزایش قیمت طلا شده است.

طلا در هفته گذشته بهترین رشد هفته ای خود در دو ماه اخیر را به دنبال افزایش انتظارات مبنی بر به تعویق افتادن کاهش خرید اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو ثبت کرد.

هفته گذشته توافق بر سر بودجه آمریکا، سقف استقراض دولت این کشور را تا ۷ فوریه افزایش داد و و بودجه فدرال را تا ۱۵ ژانویه تامین کرد، اما یک بحران دیگر در اوایل سال آینده این کشور را تهدید می کند.

در لحظه انتشار این خبر، هر اونس طلا با افزایش ۷.۵۰ دلاری نسبت به آخرین قیمت روز جمعه به ۱۳۲۳.۷۵ دلار رسید. طلا در روز جمعه در بالاترین قیمت به ۱۳۲۵.۲۱ دلار در هر اونس رسیده بود که بالاترین قیمت از ۸ اکتبر بود.

قیمت طلا هفته گذشته ۳.۴ درصد رشد را تجربه کرده است.

بارناباس گان تحلیلگر بانک اُ سی بی سی گفت: با در نظر گرفتن تعطیلی دولت آمریکا و خطری که اقتصاد این کشور با آن روبرو است، احتمال اجرای برنامه تعدیل سیاست های محرکی در ماه اکتبر بسیار کمتر است.

نشست سیاست گذاری آتی فدرال رزرو در روزهای ۲۹ و ۳۰ اکتبر برگزار خواهد شد و گان در این مورد گفت: بانک مرکزی آمریکا در نظر دارد تا به خرید اوراق قرضه خود با همین سرعت ادامه دهد و ممکن است که طلا تا ۱۳۵۰ دلار افزایش یابد.