به گزارش پارس ، علی ربیعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: لایحه اصلاح قانون تعاون مدتی است که به مجلس رفته و در کمیسیون های مربوطه است ولی مجلس نیز طرحی در این راستا تهیه و تدوین کرده که با برخی بندهای آن موافق نیستیم و معتقدیم که اگر این بندها اصلاح نشود، دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: چنانچه بندهای مورد نظر ما اصلاح شود، به لایحه نزدیک می شویم و در آن صورت با طرح مجلس موافق خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه هر گونه مکاتبه و مذاکره با مجلس برای بررسی اصلاحیه قانون کار را رد کرد و گفت: تاکنون درخواست کتبی از سوی مجلس برای بازگرداندن اصلاحیه قانون کار مطرح نشده و مذاکره و مکاتبه ای هم صورت نگرفته است اما همواره تاکید کرده ایم که اصلاحیه قانون کار باید از مسیر توافق سه جانبه بگذرد و با اجماع نظر همه شرکای اجتماعی تدوین شود.

ربیعی در مورد تحقق برنامه ۱۰۰ روزه و دستاوردهای حاصله از زمان تصدی اش در وزارت کار نیز گفت: هنوز به جمع بندی واحدی نرسیده ام چون تنها دو ماه از وقت ما در تامین اجتماعی و ساماندهی شستا گذشت، طبعا زمان بیشتری باید بگذرد تا بتوانم مطالعه و بررسی لازم را انجام بدهم و جمع بندی خود را اعلام کنم.

وی در پایان مهمترین دستاورد نخستین جلسه شورای عالی اشتغال دولت یازدهم را حفظ و صیانت از نیروی کار عنوان کرد و گفت: تهیه و تدوین سیاستهای مربوط به اشتغال از موضوعات جلسه آینده شورای عالی اشتغال خواهد بود.