به گزارش پارس , محمد یوسفی در گفت وگو با فارس، اظهارداشت: دوشنبه این هفته و در جلسه ستاد تنظیم بازار، قیمت کف و سقف مرغ تعیین می شود.

وی افزود: برای تعیین قیمت تمام شده مرغ عوامل متعددی تاثیرگذار است که می توان به آماده سازی سالن، جوجه، دان، خدمات دامپزشکی، هزینه های تعمیر و نگهداری، افزودنی ها، مکمل ها، ویتامین ها، کلسیم فسفات، هزینه های مالی و سود مرغدار اشاره کرد که در نهایت باید قیمت فروش کود از آن کسر شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: این فاکتورها باید مورد قبول تولید کنندگان، سازمان حمایت و جهاد کشاورزی قرار گیرد و از همین جاست که اختلافات شروع می شود تا به یک نقطه مشخصی برسد.

یوسفی گفت: پس از اعلام کف قیمتی مرغ توسط سازمان حمایت، شرکت پشتیبانی امور دام موظف می شود تا برای ذخیره سازی این قیمت را ملاک قرار دهد.

وی افزود: به نظر من کف قیمتی مرغ در حال حاضر باید کیلویی ۸ هزار تومان باشد اما روز پنجشنبه در میادین میوه و تره بار هر کیلوگرم ۶۴۰۰ تومان عرضه می شد.

یوسفی گفت: با این شرایط مرغداران ضرر می کنند و من حاضرم شماره تلفن صد مرغدار را به شما بدهم و از همه آنها بپرسید چه مرغدار گوشتی باشند و چه مرغدار تخم گذار همگی با قیمتهای فعلی متضرر می شوند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ در میدان بهمن ۶۴۵۰ تومان و در خرده فروشی باید در حدود ۶۶۰۰ تومان باشد.