به گزارش پارس ، علی رضا ترابی در گفت وگو با اقتصادپرس درخصوص شرایط صنایع شیر در کشور اظهار داشت: برای این که ضمانتی برای ادامه روند تولید وجود داشته باشد، باید قیمت شیرخام آزاد شده و طبق مصوبه مجلس نیز دولت خرید تضمینی را اجرا کند تا اگر زمانی بازار، تولیدات را پس زد، با تبدیل کردن شیرخام به شیرخشک، از ضرر تولیدکنندگان جلوگیری کنیم؛ البته با این موضوع در ستاد تنظیم بازار موافقت نشد.

وی ادامه داد: دومین سناریویی که برای تعیین قیمت شیرخام پیشنهاد شد، مانع شدن از ایجاد تنش در بازار مصرف بود؛ به گونه ای که دولت به منظور جلوگیری از رشد قیمت شیرخام، باز هم به تولید آن یارانه بدهد تا مصرف کنندگان، کالاهای تولیدی را با نرخ پایین تری خرید کنند.

نایب رییس انجمن صنفی دامداران با اشاره به سناریوی سوم پیشنهادی برای   تعیین قیمت شیرخام، تصریح کرد: راه حل دیگر پیشنهادی با توجه به هزینه های تولید است؛ چراکه پس از پرداخت ارز مبادله ای به جای ارز مرجع برای واردات نهاده های دامی، هزینه تولیدکنندگان بالا رفت.

به گزارش اقتصادپرس، ستاد تنظیم بازار در هفته گذشته نشستی به منظور تعیین قیمت شیرخام برگزار کرد، اما در این نشست بالاخره تصمیم خاصی برای قیمت شیرخام گرفته نشد.