به گزارش پارس ، جهان به نقل از رویترز نوشت: قیمت جهانی نفت که روز پنج شنبه بیش از یک دلار افزایش یافته بود در معاملات روز جمعه کاهش یافت اما همچنان در مسیر ثبت بیشترین رشد قیمت هفتگی در طی ۶ هفته اخیر باقی ماند.

نگرانی از ریسک اختلال در عرضه نفت خاورمیانه و امیدها برای پایان دادن به بحران بودجه ای آمریکا باعث رشد قیمت نفت طی هفته جاری بوده است.

رهبران جمهوری خواهان روز پنجشنبه طرحی را پیشنهاد دادند که به موجب آن دولت آمریکا اجازه می یابد، برای چند هفته دیگر استقراض کند و بدین ترتیب نکول احتمالی دولت در پرداخت بدهی ها به تاخیر می افتد و امیدها برای پایان دادن به بحران بودجه ای که بر چشم انداز تقاضا برای نفت سایه افکنده است، را افزایش می دهد.

هرچند هنوز مشخص نیست که یک توافق بودجه ای چگونه می تواند به دست آید، اما انتشار خبر تمدید مهلت استقراض دولت آمریکا موجب رشد ارزش سهام در وال استریت و بالا رفتن قیمت نفت برنت تا ۱۱۲ دلار در روز گذشته شد.

بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: « اگر آنها بتوانند این وضعیت را سر و سامان بدهند، من فکر می کنم می توانیم انتظار افزایش بیشتر قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت را داشته باشیم. »

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۴ سنت کاهش به ۱۱۱ دلار و ۴۶ سنت رسید. با این حال، قیمت نفت برنت در طول این هفته همچنان با حدود ۲ درصد رشد همراه بوده است. قیمت نفت خام آمریکا نیز با ۸۳ سنت کاهش به ۱۰۲ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.