محمدتقی توکلی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: تا پایان امسال محصولات باید به نرخ ارز مرجع وارد شود چرا که بانک مرکزی نیز تعهد کرده بود مابه التفاوت ارز ۱۲۲۶ تومانی تا ۲۵۰۰ تومانی را به واردکنندگان نهاده ها برگرداند در نتیجه این مبلغ همان مبلغ ارز مرجع می شود و کشاورزان نیز بر همین اساس محصول شان را تولید می کردند.

وی با بیان اینکه اگر قیمت نهاده ها یعنی سم، کود و بذر بالا برود قیمت محصولات دامی و طیور نیز به شدت بالا خواهد رفت، ادامه داد: اما اگر دولت در بودجه سال آینده بخواهد این ارز مرجع را بردارد ما در مجلس از حقوق مصرف کننده حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ارز مرجع از روی نهاده ها برداشته شود قیمت کالاها مثل مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و روغن که وابسته به واردات نهاده ها هستند افزایش پیدا خواهد کرد.

توکلی اضافه کرد: تا الان قیمت ۱۲۲۶ تومانی ارز برای این کالاها مشخص شده بود و مردم هم عادت کرده بودند خرید خود را با این قیمت انجام دهند اما اگر ارز مرجع از روی این کالاها برداشته شود قیمت ها به شدت افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: این به این معنی است که دولت باید به این بخش یارانه بدهد که قیمت ها تغییر پیدا نکند در غیر این صورت قیمت ها به شدت بالا خواهد رفت.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نرخ نهاده ها بالا برود کشاورز و دامدار یا باید قیمتش را زیاد کند که برایش به صرفه باشد و یا اینکه تولید برایش به صرفه نباشد و دیگر تولید نکند.