به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد خوش چهره در برنامه مناظره امروز که با موضوع نرخ ارز برگزار می شد با اشاره به اینکه اخیرا صحبت هایی در خصوص نرخ ارز در شبکه خبر داشته است گفت: این گفت وگوهای من موجب شد تا تهیه کنندگان برنامه مبارزه برای بار مجدد من را به تلویزیون دعوت کنند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قرار بود متولیان و مسئولان اصلی نرخ ارز و برخی از وزرا در این برنامه حضور پیدا کنند خاطرنشان کرد: اما من مطلع شدم با یک تماس تلفنی عذرخواهی کرده و در این برنامه حضور نخواهند یافت.

خوش چهره با اشاره به اینکه یک بنده خدایی صحبت از تثبیت نرخ ارز می کند و یا حرفی را در یک صبحانه کاری می زند و بعد براساس این حرف عمل می کند که متاسفانه در دولت های پس از جنگ و بخصوص در دولت های نهم و دهم به وفور دیده شد که تنها با یک حرف سیاست گذاری می کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه درخصوص نرخ ارز و سیاست های آن سه مقوله جداگانه وجود دارد گفت: هم اکنون در این جمع شاهدیم مدیری از بخش صادرات و مدیری از بخش واردات و فردی نیز از مجلس شورای اسلامی حضور دارد که جایگاه نظارتی دارد اما آن عده از افراد که منشأ تصمیم گیری هستند و باید در جلسه حضور پیدا می کردند جایشان خالی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی به عنوان نماینده بانک مرکزی در این جایگاه حضور دارد حتما به منزله قبول داشتن صحبت آن بزرگوار که اخیرا در خصوص ارز صحبت کرده است نیست گرچه این فرد عزیز است و محترم اما باید آن بزرگوار حتما در این جلسه حضور پیدا می کرد تا می توانستیم سطح بحث را بالا ببریم.

وی در پایان گفت: من تنها به احترام جمع در این جلسه حضور دارم و فکر می کنم اگر مسئولین امر در این جلسه حضور پیدا می کردند حتما سطح بحث بسیار بالاتر و نتیجه آن اثربخش تر بود ولی در حال حاضر فکر می کنم تنها به یک بحث علمی خواهیم پرداخت که قطعا اثربخشی چندانی نخواهد داشت.