به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رییس جمهور در این نشست درباره مسایل گوناگون کشور از جمله طرح ها و برنامه های اقتصادی دولت برای تأمین کالاهای اساسی و رفع مشکلات معیشتی مردم، هدفمندی یارانه ها، دیپلماسی عمومی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورها و گزارشی از سفر هیأت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد و قرقیزستان سخنرانی کرد.

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر ضرورت همفکری و تعامل میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف و آرمان های کشور، گفت: ارتباط بیشتر میان دولت و مجلس کمک می کند تا با نظر و تحلیل واحدی نسبت به واقعیت های کشور و جهان نگاه کنیم و برای حل مشکلات مردم قدم برداریم.

 

 

 

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مواضع دکتر روحانی در سفر به نیویورک تاکید کرد: رییس جمهور با سخنان خود در نیویورک خیلی خوب از منافع ملی ایران دفاع و صیانت کردند.

 

 

 

اصلاح بودجه ۹۲، تعامل دولت و مجلس برای تنظیم لایحه بودجه ۹۳، موضوع انرژی هسته ای، محکوم کردن حرکت های افراطی و تکفیری ها در عرصه بین المللی و همچنین محکوم کردن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر صحبت های مطرح شده از سوی رییس مجلس در این نشست بود.