به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ با پایان یافتن زمان معاملات بازار، شاخص بورس با رشد ۱.۹۵ درصدی و افزایش ۱۲۴۰ واحدی رکوردشکنی کرد و بر پله ۴۶ هزار و ۶۹۵ واحدی ایستاد.
بر اساس این گزارش، امروز طی ۷۸ هزار و ۵۳۱ نوبت معامله و داد و ستد بیش از ۷۹۹ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۲۸۳ میلیارد تومان، نماسنج بورس رکورد تازه ای را به ثبت رساند تا با این اتفاق ارزش روز بازار از مرز ۳۱۵ هزار میلیارد تومان گذر کند.


تمام شاخص های منتخب بازار هم روند مثبتی را طی کردند به طوری که شاخص های صنعت با ۹۳۰ واحد، ۵۰ شرکت فعال تر با ۵۵ واحد، بازار اول با ۱۱۳۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۴۰ واحد به کار خود پایان دادند.
همچنین در معاملات امروز نماد شرکتهای معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری غدیر (هلدینگ) ، گسترش نفت و گاز پارسیان و مدیریت پروژه های نیروگاهی بیشترین تأثیر مثبت و نماد شرکتهای مخابرات ایران، قند اصفهان، تجارت الکترونیک پارسیان و ارتباطات سیار ایران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
این گزارش می افزاید: نماد شرکتهای پارس خزر، تاید واتر خاورمیانه و داده پردازی ایران بیشترین افزایش قیمت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و کشتیرانی ج. ا. ایران بهترین تقاضا و نماد شرکتهای بانک صادرات، بانک پاسارگاد و سرمایه گذاری سایپا بیشترین حجم معامله را در معاملات امروز بازار سرمایه از آن خود کردند.