به گزارش پارس به نقل از فارس، بر اساس پیش بینی های جدید مرکز تحقیقاتی Digitimes Research، در نخستین فصل از سال ۲۰۱۴ میلادی ۶۲.۱۴ میلیون دستگاه رایانه لوحی وارد بازار جهانی می شود که این رقم کاهش ۲۰.۸ درصدی نسبت به فصل قبل و افزایش ۱۰.۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به نقل از دی جی تایمز، در این دوره زمانی رایانه لوحی iPad اپل ۲۹ درصد بازار جهانی را از آن خود می کند، دیگر برندهای بزرگ هم درمجموع ۳۶.۷ درصد از این بازار را به خود اختصاص می دهند و شرکت های گمنام هم ۳۴.۳ درصد از بازار را از آن خود می کنند.

در حوزه رایانه های لوحی مدل های مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۵۰.۵ درصد بازار جهانی را از آن خود می کنند، ۴۴.۱ درصد از بازار به iOS اختصاص میابد و تبلت های ویندوزی هم صاحب ۵.۴ درصد از بازار می شوند.

گفته شده است که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۴.۷ درصد از بازار جهانی در اختیار تبلت های ۷.۹ اینچی خواهد بود که پس از آن تبلت های ۷ اینچی با ۲۰.۲ درصد، تبلت های ۹ اینچی با ۱۹.۶ درصد، تبلت های ۱۰ اینچی با ۱۸.۳ درصد و مدل های ۸ اینچی با ۱۵.۳ درصد قرار دارند.

در بین شرکت ها اپل با ۲۹ درصد صاحب بیشترین سهم از بازار جهانی خواهد شد که پس از آن سامسونگ با ۲۳.۱ درصد، لنوو با ۴.۷ درصد، ایسوس با ۲.۷ درصد، آمازون با یک درصد، ایسر با یک درصد، مایکروسافت با ۰.۹ درصد، دل با ۰.۸ درصد، گوگل با ۰.۵ درصد و HP با ۰.۵ درصد قرار دارند.