به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد، از آن سو خودروسازان هم عنوان کردند که خودروهای چینی نسبت به تولیدات داخلی از کیفیت پایینی برخوردارند. با این حال به نظر می رسد هیچ کدام از این مخالفت ها عملا تاثیری بر تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت مبنی بر استفاده از خودروهای چینی در ناوگان تاکسیرانی، نداشته است.

 

روز گذشته رییس این ستاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولیدات سایپا و ایران خودرو برای نوسازی تاکسی ها مورد تایید ستاد نیست، می گوید: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، برنامه نوسازی با محصولات چند خودروساز از جمله مدیران خودرو اجرایی می شود. مجتبی شفیعی به تیراژ پایین ایران خودرو و سایپا نیز اشاره کرد و گفت: این خودروسازان برای نوسازی تاکسی ها خودروهایی را پیشنهاد می دهند که ما آنها را از لحاظ فنی تایید نکرده ایم، با توجه به این مساله مذاکراتی با مدیران خودرو صورت گرفته تا از تولیدات این خودروساز برای نوسازی تاکسی ها استفاده کنیم.

 


اما اظهارات شفیعی در رابطه با کیفیت خودروهای داخلی در حالی است که احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان با دفاع از کیفیت فنی خودروهای داخلی به خبرنگار « دنیای اقتصاد» می گوید: در حال حاضر تمام محصولات ایران خودرو با استاندارد یورو۴ به تولید می رسد و محصولاتی چون تیبا، تندر-۹۰ و مگان از محصولات شرکت سایپا نیز از استانداردهای روز دنیا برخوردارند.

 

او در ادامه در حالی از آمادگی خودروسازان برای تامین تاکسی خبر می دهد و از کیفیت خودروهایی مانند تندر-۹۰ و مگان می گوید که افت تولید این محصولات کاملا مشهود است و خودروسازان تعهدات عقب مانده فراوانی برای تحویل این خودروها به مشتری ها دارند. در حال حاضر ایران خودرو قرارداد تامین ۲ هزار دستگاه سمند و پژو ۴۰۵ را با سازمان تاکسی رانی در دست اجرا دارد و سایپا نیز به تازگی خودروی تیبا را به سازمان تاکسی رانی پیشنهاد داده است. با این وجود؛ اما باید دید که سهم خودروهای داخلی در نوسازی ۱۰ هزار دستگاهی ناوگان تاکسی رانی بیشتر خواهد بود یا خودروهای چینی؟ آیا خودروهای چینی که به زعم کارشناسان از کیفیت پایینی برخوردار هستند می توانند استهلاک بالایی را که یک تاکسی دارد تحمل کنند؟ آیا خدمات پس از فروش این خودروها به گستردگی خدمات پس از فروش خودروهای داخلی هست؟