به گزارش پارس ، هادی قوامی در گفت وگو با ایسنا، عدم پرداخت سهم تولید را از ایرادات اجرای قانون هدفمندی در مرحله اول دانست و گفت: اگر سهم تولید پرداخت می شد مشکلات اجرایی کمتری به وجود می آمد. انتظار این است که در گام دوم هدفمندی سهم تولید و همچنین بهداشت و درمان به شکل درستی پرداخت شود.

 

وی اصلاح دهک ها برای پرداخت یارانه نقدی را از دیگر شرایط اجرای مرحله دوم عنوان و خاطرنشان کرد: نیازی نیست به سه دهک بالای درآمدی یارانه پرداخت شود، بلکه باید هفت دهک جامعه که از اقشار آسیب پذیر هستند را در قالب های حمایتی و بیمه تامین اجتماعی تامین کرد تا هزینه های دارو و درمان برای طبقات پایین درآمدی به حداقل برسد.

 

نماینده مردم اسفراین در مجلس تثبیت نرخ ارز و آماده شدن فضای تولید و کسب و کار را از شروط لازم اجرای مرحله دوم هدفمندی دانست و اضافه کرد: این کار می تواند به اجرای مرحله دوم کمک کند.

 

قوامی با بیان اینکه مرحله دوم هدفمندی یارانه ها می تواند در سال ۹۳ به اجرا در آید، یادآور شد: در اجرای مرحله دوم باید اصلاح قیمت اتفاق بیفتد و به نظر می رسد این اصلاح قیمت باید موثر و اثربخش باشد زیرا اصلاح تدریجی قیمت خیلی مشکلی را حل نمی کند.

 

وی در پایان گفت: می توان بسته به نوع حامل های انرژی با شیب متفاوتی در مورد افزایش قیمت تصمیم گرفت و به این ترتیب بعضی از حامل های انرژی را می توان کاملا به قیمت واقعی رساند.