به گزارش پارس به نقل از مهر، حمید چیت چیان گفت: لازم است در جهت ایجاد آمادگی بیشتر به منظور پیشگیری، مقابله و مدیریت هرگونه حوادث ناشی از ریزش های جوی و جلوگیری از ایجاد اختلال در امر خدمات رسانی آب و برق در کشور، تاکید جدی صورت گیرد. وزیر نیرو با صدور دستور آماده باش کامل برای دوره زمستان به ویژه ایام تعطیل به تمام شرکت های دست اندرکار صنعت آب و برق تا پایان زمستان امسال اظهارداشت: بر این امر قویا نظارت شود.

چیت چیان با اشاره به ورود جبهه های متناوب بارشی به کشور و وقوع یخبندان و یخ زدگی هایی که به اقتضای فصل زمستان صورت می گیرد، بر لزوم ایجاد آمادگی بیش از پیش تمام شرکت های زیرمجموعه خدمات رسان در امر آب و برق در سراسر کشور تاکید کرد.

وی همچنین به منظور تاثیرگذاری بیشتر اقدامات، بر لزوم اجرای دستورالعملی ویژه در ۵ محور تاکید کرده است.

گفتنی است، انجام برنامه ریزی و اجرای اقدامات پیشگیرانه به منظور ارائه بدون وقفه خدمات آب و برق در شرایط بحرانی، هماهنگی استان حادثه دیده احتمالی با شرکت مادرتخصصی ذیربط و دبیرخانه ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در خصوص نیاز به مساعدت استان های معین، اعلام خبرهای لحظه ای حوادث، حتی در روزهای تعطیل می تواند از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۲۹۰۷ یا شماره تلفن ۸۱۶۰۶۵۱۲ به دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو صورت گیرد.

همچنین ارائه گزارش میزان خسارت های وارده احتمالی به تاسیسات و مشترکان توسط منطقه حادثه دیده به شرکت مادرتخصصی ذیربط و دبیرخانه ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو و ارائه گزارش های منظم اقدامات و میزان پیشرفت فعالیت های مقابله از طریق استان حادثه دیده به شرکت مادرتخصصی ذیربط و دبیرخانه ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو محورهای مورد تاکید وزیر نیرو در این دستورالعمل است.