به گزارش پارس به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اینکه نرخ اجاره بها در کشور با سیر صعودی مواجه شده است، افزود: یکی از دلایل تورم در بخش اجاره بها عدم تعادل در عرضه و تقاضای مسکن است، چراکه در شرایط کنونی تقاضا برای خرید مسکن فزونی یافته در صورتی که ساخت و ساز این کالا در کشور اندک است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بازار مسکن نیاز به کنترل و مدیریت دارد، چراکه از دلایل افزایش نرخ اجاره بها عدم نظارت بر بخش های مختلف بازار مسکن است.

وی با بیان اینکه ساخت و تولید ساختمان های اجاره ای نیاز امروز بازار مسکن است، تصریح کرد: ساخت و تولید ساختمان های اجاره ای توسط دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیاز امروز بازار مسکن است، چراکه متاسفانه برخی افراد به هر دلیلی از اجاره دادن ملک خود به افراد فاقد مسکن خودداری می کنند.

بائوج لاهوتی اظهار کرد: با حمایت و ارائه تسهیلات به افرادی که در کلانشهرها به تولید املاک اجاره ای می پردازند می توان به کاهش قیمت اجاره بها در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور خوش بین بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: اقشار کم درآمد و فاقد مسکن وقتی نتوانند ملک مورد نظر خود را خریداری کنند به سمت اجاره مسکن سوق داده می شوند که این امر تقاضای اجاره ملک را افزایش داده و تورم فزاینده ای را در این بخش بوجود آورده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: ارائه راهکارها و نسخه های موقتی و زودگذر در بخش مسکن جوابگو نخواهد بود، بلکه با تولید و ساخت و ساز بیشتر می توان نیاز جامعه به مسکن را برطرف کرد.

گزارش مرکز آمار درباره شاخص های قیمت زمین و مسکن حاکی از افزایش ۴۹.۵ درصدی قیمت خرید و فروش مسکن در مناطق شهری کشور طی نیمه دوم سال ۹۱ در مقایسه با نیمه دوم سال ۹۰ است، براساس این گزارش متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع مسکن از طریق بنگاه های معاملات املاک در نیمه دوم سال گذشته ۱۲میلیون و ۳۲۹ هزار ریال بود که نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۲۸.۵ درصد افزایش یافته است.