به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه اوت ۲۰۱۳ برابر با مرداد ۹۲ با ۳.۰۷ دلار افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ۱۰۷.۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت اوپک در ماه جولای برابر با ۱۰۴.۴۵ دلار معامله شده بود. تمامی نفت های این سازمان در ماه اوت با افزایش قیمت مواجه شده اند.
بر اساس این گزارش متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ماه اوت ۱۰۷.۰۶ دلار در هر بشکه گزارش شده که نسبت به ماه قبل از آن ۱۰۳.۶۵ دلار افزایش داشته است.
متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی نیز ۱۰۴.۵۴ دلار در هر بشکه اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ دلار کاهش داشته است.
قیمت سایر نفت های اوپک در ماه اوت امسال به ازای هر بشکه به این شرح بوده است: نفت سبک عربستان ۱۰۸.۰۹ دلار، نفت سبک عراق ۱۰۶.۰۷ دلار، نفت بونی لایت نیجریه ۱۱۳.۶۲ دلار، سیدر لیبی ۱۱۱.۰۷ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۱۱۰.۰۸ دلار، نفت صادراتی کویت ۱۰۶.۴۷ دلار، نفت مارین قطر ۱۰۶.۶۷ دلار، مری ونزوئلا ۹۸.۰۶ دلار، موربان امارات ۱۰۹.۱۸ دلار، اورینت اکوادور ۹۸.۲۴ دلار و صحرای الجزایر ۱۱۱.۸۷ دلار.

قیمت نفت برنت دریای شمال نیز در این ماه با افزایش ۳.۳۱ دلاری نسبت به ماه قبل از آن به ۱۱۱.۲۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سبک آمریکا نیز با افزایش ۲.۰۴ دلاری در برابر ۱۰۶.۵۵ دلار در هر بشکه معامله شد.