به گزارش پارس به نقل از فارس، ولی اله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز در نشست خبری پس از سی و دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، در خصوص بخشنامه بازنگری در پرونده هایی که ارز مرجع دریافت کرده اند، از بازنگری مقررات و بخشنامه های ارزی توسط این بانک خبر داد و افزود: بخشنامه ها در گذشته مشکلاتی را برای فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده بود که این مشکل توسط کمیته ای که در بانک مرکزی در این راستا تشکیل شده برطرف و بخشنامه ها تا دو ماه آینده بازنگری می شوند.

سیف افزود: بازنگری در مورد پرونده هایی که بسته شده صورت نمی گیرد و این بخشنامه برای پرونده هائی است که منجر به تسویه نشده و ابهام دارند.

وی افزود: باید از نقدینگی و انضباط در فعالیتهای پولی به عنوان یک محور عمده بانکی یاد کرد و باید فعالیتهای پولی کشور سامان دهی داده شده و نظارت بانک مرکزی در این زمینه مهم است.

وی گفت: اولویت اصلی بانک مرکزی نظارت بر فعالیت های بازار پول است که باید تحت کنترل بیشتری قرار گیرد، چرا که یک سوم از فعالیتهای پولی خارج از نظارت بانک مرکزی است.

سیف گفت: بازیگران بازار پولی باید در شرایط یکسان باشند که منجر به رشد شود.

وی همچنین در خصوص فعالیت مرکز مبادلات ارزی، گفت: این مرکز محلی برای معاملات ارزی است و تمام عرضه کنندگان ازجمله بانک مرکزی ار طریق آن ارز خود را عرضه می کنند.