به گزارش پارس به نقل از مخابرات ایران، مظفر پوررنجبر در این باره اظهار کرد: در گذشته قطعی های زیادی در شبکه تلفن همراه مشاهده می شد و در تهران هم قطعی های متعددی داشتیم به همین دلیل طول مکالمات کوتاه بود و تلفن ها قطع می شد اما اکنون با سرمایه گذاری های صورت گرفته و تامین تجهیزات فنی این مشکل حل شده است.

وی با بیان اینکه حل این مشکل هزینه زیاد داشته و ۲ تا ۲.۵ سال زمان برده اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران در حوزه تلفن ثابت نیز طرح های متعددی دارد که اگر تحریم ها و مشکل تامین تکنولوژی این طرح ها نباشد از نظر مالی مشکلی در زمینه اجرای این طرح ها وجود ندارد.

او همچنین تاکید کرد: اکنون ما برای سرمایه گذاری در زمینه طرح های ارتباطی مشکلی نداریم اما به دلیل تحریم ها تا حدی تامین تجهیزات با مشکل مواجه است که این مشکل هم به طور تدریجی برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: طی سه سال آینده حدود سه تا ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مجدد در این حوزه صورت خواهد گرفت.

اما پوررنجبر که بر سرمایه گذاری های بسیار مخابرات تاکید داشت در پاسخ به این سوال که با وجود سرمایه گذاری هایی که از آن ها یاد می شود در حوزه تلفن ثابت سال ها اتفاق چندان جدیدی اتفاق نیافتاده است و اکنون برخلاف بسیاری از کشورها که سرویس های ارزش افزوده متعددی در این حوزه ارایه می کنند، در ایران سرویس ارزش افزوده چندانی در این حوزه وجود ندارد، اظهار کرد: در حوزه سرویس های ارزش افزوده تا حدی مباحث قانونی مطرح است که اگر این مباحث برطرف شود زیرساخت ها آماده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: اکنون سرویس های ارزش افزوده بر پایه دیتا هستند اما به واسطه انحصاری که ایجاد شده ما امکان دسترسی به نسل سوم و نسل های بالاتر را نداریم و این موضوع برای ما محدودیت هایی ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که حوزه تلفن ثابت که نیاز به دیتا برای افزایش سرویس های ارزش افزوده ندارد، گفت: در این حوزه هم تلاش داریم با اجرای طرح های مختلف بتوانیم سرویس های چندرسانه ای را به کاربران خود ارایه دهیم اما همان طور که گفتم در این حوزه به دلیل وجود تحریم ها تا حدی برای تامین تجهیزات با مانع مواجهیم که این موانع به طور تدریجی برطرف خواهند شد.