به گزارش پارس به نقل از مهر، پس از کش و قوس های فراوانی که برای ساخت و سازهای مسکن مهر در یکسال گذشته بوجود آمد، سرانجام تعدادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس آماده افتتاح و تحویل به متقاضیان شد اما در این میان برخی از پیش خریداران مسکن مهر به دلایلی از پروژه کنار گذاشته می شوند.

براین اساس به آنها اعلام شده که به دلیل نداشتن شرایط احراز سکونت در شهر تهران که یکی از شرایط لازم برای خرید مسکن مهر در شهرهای جدید اطراف تهران است از این پروژه کنار گذاشته شده اند این در حالی است که در ابتدای ثبت نام مسکن مهر باید تمامی شرایط متقاضیان بررسی می شد تا این مشکلات بوجود نیاید.

در واقع پس از گذشت دو سال از ثبت نام متقاضیان و واریز آورده هایی که از سوی دولت اعلام میشد، به تعدادی از آنها گفته شده که به دلیل عدم احراز شرایط سکونت در شهر تهران از پروژه کنار گذاشته می شوند که این موضوع، شرایط سختی را برای متقاضیان بوجود آورده است.

یکی از این پیش خریدارن در این رابطه گفت: تاکنون ۲۰ میلیون تومان آورده به حساب مسکن مهر در شهر پردیس واریز کردیم و چند سال است که در انتظار تحویل واحدها هستیم اما ناگهان به ما اعلام شده که شما واجد شرایط مسکن مهر نیستید.

وی افزود: پس از این اتفاق به شرکت عمران پرند مراجعه کردیم که به ما اعلام کردند شما شرایط احراز سکونت در شهر تهران را ندارید بنابراین واحدی هم به شما تعلق نمی گیرد.

این پیش خریدار مسکن مهر با ابراز گلایه نسبت به این امر، اظهار داشت: اگر واجد شرایط نبودیم از همان ابتدا نباید از ما آورده مسکن مهر می خواستند ضمن آنکه ما ساکن شهر تهران هستیم اما نتوانستیم مدارکی که شرکت عمران اعلام کرده بود را فراهم کنیم.

براین اساس به نظر می رسد که تعداد زیادی از متقاضیان در چند ماه آینده به دلیل این مشکل از سایت های مسکن مهر حذف شوند. البته در سال گذشته هم این اتفاق در شهر جدید پرند افتاد بطوریکه تعداد زیادی از پیش خریداران مسکن مهر در این شهر به دلایل مشابه از پروژه حذف شدند و باعث تجمع چند باره آنها در شرکت عمران پرند شد.

اما دولت به دلایل قانونی، از ثبت نام این متقاضیان اجتناب کرد و فقط برخی از آنها که به دلیل داشتن سند ملکی از پروژه حذف شده بودند به دستور شخصی علی نیکزاد دوباره ثبت نام شدند زیرا آنها اعلام کردند که برای ثبت نام در مسکن مهر، واحد خود را به فروش رسانده اند و الان آپارتمانی ندارند بنابراین پس از استعلام، وزیر دستور ثبت نام دوباره آنها را داد.

به غیربومی ها مسکن مهر واگذار نمی شود

با این وجود، شرایطی که دولت برای احراز شرایط سکونت در شهر تهران اعلام کرده در برخی از مواقع قابل ارایه نبوده و در شرایط خاصی که افراد مجبور به زندگی در کنار خانواده های خود هستند امکان ارایه اجاره نامه وجود نداشته است و به همین جهت از پروژه حذف شده اند.

در این رابطه یکی از مسئولان شرکت عمران پردیس، اظهار داشت: اگر متقاضی نتواند شرایط احراز سکونت را ارایه کند به طور حتم حذف خواهد شد و نمی توان به افراد غیر بومی واحدی را واگذار کرد.

قائم مقام شرکت عمران پردیس با بیان اینکه در چندماه اخیر شرکت عمران پردیس، متقاضی را به این دلیل حذف نکرده است، گفت: ممکن است این متقاضیان از سوی شرکت های تعاونی حذف شده باشند و این طور نبوده که شرکت عمران بطورمستقیم این متقاضیان را حذف کرده باشد.

پیمان پیرفرشی با اشاره به اینکه تاکنون فقط ۱۶ هزار متقاضی که آورده آنها صفر بوده از پروژه حذف شده اند، بیان کرد: این افراد ۳ ماه پیش از این حذف شدند و متقاضیان رزرو، جای آنها را گرفتند.

وی با بیان اینکه ممکن است متقاضی در زمان عقد قرارداد نتوانسته مدارک احراز سکونت را تکمیل کند که این شرایط هم موردی است، گفت: طبق قانون ساماندهی مسکن ماده ۲ بند" ج" متقاضی مسکن مهر باید حداقل سابقه سکونت ۵ ساله را در تهران ارایه دهد بنابراین هیچ راهی برای این دسته از متقاضیان وجود ندارد.