به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس جدیدترین آمارهای رسمی، تولید انواع خودرو در مردادماه امسال با افت ۳۵.۱ درصدی از ۶۵ هزار و ۶۲۹ دستگاه در مردادماه سال ۹۱ به ۴۲ هزار و ۵۶۱ دستگاه کاهش یافته است.
 
تولید انواع سواری نیز با افت ۳۹.۲ درصدی از ۵۷ هزار و ۴۸۲ دستگاه به ۳۴ هزار و ۹۶۹ دستگاه رسیده است. مرداد ماه امسال تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش ۸۵.۱ درصدی از ۹۴ دستگاه به ۱۴ دستگاه کاهش یافته است.
 
تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با افت ۶۷.۲ درصدی از ۱۴۶۸ دستگاه به ۴۸۲ دستگاه رسیده است. البته در این مدت تولید انواع وانت افزایش یافته است به گونه ای که تولید این محصولات با رشد ۸.۴ درصدی از ۶۵۴۹ دستگاه در مرداد ۹۱ به ۷۰۹۶ دستگاه در مرداد ۹۲ افزایش یافته است.
 
پنج ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با افت ۴۴.۵ درصدی از ۴۰۵ هزار و ۴۶۴ دستگاه در پنج ماه نخست سال ۹۱ به ۲۲۴ هزار و ۹۲۷ دستگاه کاهش یافته است.
 
در این مدت تولید انواع سواری نیز با کاهش ۴۵.۶ درصدی از ۳۴۹ هزار و ۸۳۰ دستگاه به ۱۹۰ هزار و ۳۹۴ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع وانت با کاهش ۳۱.۱ درصدی از ۴۵ هزار و ۸۶۷ دستگاه به ۳۱ هزار و ۵۹۷ دستگاه رسیده است.
 
پنج ماهه نخست امسال تولید انواع اتوبوس با افت ۶۵.۳ درصدی از ۴۶۴ دستگاه به ۱۶۱ کاهش یافته است. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با افت ۷۰.۱ درصدی از ۹۲۰۰ دستگاه به ۲۷۵۰ دستگاه رسیده است.