به گزارش پارس به نقل از فارس، از دقایق ابتدایی معاملات بازار سهام، شاخص با افت بیش از ۲۰۰ واحدی به کانال ۵۷ هزار واحد بازگشت و ارزش بازار نیز با کاهش حدود ۴ هزار میلیارد تومانی در مرز ۲۸۳ هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

ارزش بازار سهام طی هفته های گذشته به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان نیز رسیده بود و تا به امروز حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از آن کاسته شده است.

امروز ارزش معاملات بازار سهام به مرز ۸۰ میلیارد تومان رسید که این میزان در مقایسه با روزهای پر رونق بورس تهران بسیار ناچیز است؛ همچنین حجم معاملات نیز با جابجایی بیش از ۱۰۱ میلیون برگه سهم به کار خود پایان داد.

به گزارش فارس ملی صنایع مس ایران با ۹۶ واحد، بانک ملت با ۵۹ واحد، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین و فولاد مبارکه اصفهان هر کدام به ترتیب با ۵۹ و ۵۸ واحد در روند کاهش شاخص اثرگذار بودند.

در این میان، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستکی کشوری، معدنی و صنعتی چادرملو در مجموع حدود ۹۱ واحد تأثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

در جریان معاملات بازار امروز سهام، برترین تقاضای بازار به نمادهایی چون کشتیرانی، فرآوده های نسوز پارس، گلوکوزان، سپنتا و صنعتی آما اختصاص داشت و بدترین عرضه را پالایش نفت بندرعباس، مدیریت پروژه های نیروگاهی، بانک ملت، بانک سینا، سایپا، مخابرات ایران و ایران خودرو اختصاص دادند.

امروز با توجه به کاهش رقم شاخص و افت بسیاری از نمادهای مطرح بازار، برخی نمادهای مرتبط با محصولات شیمیایی با افزایش قیمت روبرو شدند و صنایع شیمیایی سینا و صنایع شیمیایی فارس افزایش قیمت داشتند.

بیشترین کاهش قیمت به بانک ملت، سرمایه گذاری رنا، نفت پارس، کمباین سازی و سرمایه گذاری صنعت و معدن اختصاص یافت.