به گزارش پارس ، ایرج رهبر در گفت وگو با تسنیم با بیان این که هم اکنون یک میلیون واحد مسکن مهر توسط انبوه سازان در حال ساخت است، افزود: در هر مترمربع اسکلت صنعتی مانند سیستم بتونی ۴۵ کیلوگرم میلگرد استفاده می شود و اگر فرض کنیم در یکسال اخیر میلگرد هزار تومان گران شده باشد، هزینه ساخت هر متر مربع مسکن مهر ۴۵ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که قرارداد مسکن مهر با قیمت ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار تومان با انبوه ساز امضا شده است، تصریح کرد: به عنوان یک انبوه ساز حساب کردم که از این قرارداد ۱۰ درصد سود می کنم، به عبارت دیگر ۳۰ هزار تومان در هر متر مربع. این در حالی است که فقط در یک قلم (میلگرد) ۴۵ هزار تومان باید مابه التفاوت پرداخت کنم و بقیه موارد مانند دستمزد، پنجره UPC، سیمان، شن و ماسه و… را نایدیده بگیریم.

رئیس انجمن انبوه سازان کشور با بیان این که چه کسی جوابگوی این افزایش قیمت است، افزود: با وجود تعدیل قیمت مسکن مهر در سال گذشته که مبلغ قراردادها به ۳۷۰ تا ۳۹۰ هزار تومان افزایش یافت، اما باز هم انبوه سازان در این پروژه ضرر می کنند.

رهبر با اشاره این که هزینه نصب آسانسور از ۱۴ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافته است، ادامه داد: مگر می شود با این قیمت در کشور آسانسور پیدا کرد، بنابراین باید تعدیل ها و شاخص ها برای قراردادهای مسکن مهر تعریف شود. حالا قیمت مقطوع داده اند وقتی می تواند برقرار باشد که ثبات اقتصادی در کشور تضمین شود.

وی با اشاره به نامه انبوه سازان به رئیس جمهور سابق برای ساخت مسکن با قیمت قبل از هدفمندی یارانه ها، اظهار کرد: اعتقاد داریم آخوندی هیچوقت دلش نمی خواهد گروه کارآفرین لطمه ببیند، معتقد به کار کارشناسی در خصوص بازنگری در قیمت های ساخت مسکن مهر هستیم، چراکه از بدنه مردم هستیم و وزیر راه هم طرفدار مردم است.

رئیس انجمن انبوه سازان کشور با بیان این که وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما از مردم جدا نیست، یادآور شد: پیمانکاران توانمندی در کشور داشتیم که پروژه های بزرگ عمرانی مانند سدها را می ساختند، اما الان روزگار بدی را سپری می کنند. انبوه سازان هم همینطور هستند، بنابراین باید از کارآفرین ها حمایت کرد در غیر این صورت باید شرکت هایی مانند « کوزو» را از ترکیه بیاوریم. سازندگانی که به دلیل تضعیف پیمانکاران داخلی کار را انحصاری کرده اند و با هر قیمتی که می خواهند مسکن می سازند.

رهبر تصریح کرد: دولت یازدهم دولت تدبیر و امید است یعنی دولتی است که بی گدار به آب نمی زند و روی مسئله قیمت مسکن مهر کارشناسی عمل می کند و کار دستوری انجام نمی دهد.