به گزارش پارس به نقل از تسنیم، احمد نعمت بخش در گفت وگو با تسنیم، از آغاز به کار شورای سیاست گذاری خودرو خبر داد و اظهارداشت: در جلسه اخیر خودروسازان با نعمت زاده وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برای تدوین سیاست های کلان حوزه صنعت خودرو توافقات لازم بر آغاز به کار آن صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مقرر است  این شورا هر دو هفته یکبار برای تدوین سیاست های کلان خودرو تشکیل شود، افزود: این شورا در زمان وزارت آقای نجات حسینیان وزیر صنایع سنگین تشکیل شده بود اما بعد از ادغام وزارتخانه ها و به صورت نا منظم برگزار و در نهایت در دولت نهم و دهم تشکیل جلسه نداد.

  دبیر انجمن خودروسازان ایران اضافه کرد: در روند برگزاری جلسات خودروسازان با وزیر صنعت پیشنهاداتی برای آغاز به کار شرکت های لیزینگی نیز مطرح شده است چرا که در حال حاضر با افزایش قیمت خودرو و کاهش ارزش پول ملی مردم توان خرید نقدی خودرو را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکت های خودروساز برای وصول منابع خود سخت گیری هایی را در فروش نقدی محصولات خود انجام می دهند، تصریح کرد: خودرو سازان می توانند با استقرار شرکت های لیزینگی به تسهیل فروش محصولات خود در قالب چکی  اقدام کنند.

نعمت بخش ضمن بیان این مطلب که در حال حاضر روزانه ۳ هزار خودرو توسط خودروسازان تولید می شود، گفت: بر خلاف برخی از اخبار مبنی بر بی رونق بودن بازار خرید و فروش خودرو به اعتقاد بنده خودروسازان در فروش روزانه محصولات خود با مشکلی روبه رو نیستند.