به گزارش پارس به نقل از ایسنا، براساس حکم محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مهدی کرباسیان به عنوان رییس جدید ایمیدرو منصوب و جایگزین امیر امینی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به این که در سال های گذشته به دلیل اجرای اصل ۴۴ مشکلاتی برای ایمیدرو بوجود آمده بود گفت: آقای کرباسیان در سمت های قبلی خود مانند ریاست گمرک، تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نفت منشاء خدمات زیادی بوده و ایجاد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز از اقدامات او بود است. اگرچه شستا در چند سال اخیر به شدت آسیب دیده است.

وی با بیان این که تا امروز قبل از برگزاری مراسم معارفه حکم آقای کرباسیان به عنوان رییس جدید ایمیدرو قطعی نشده بود گفت: از وزارتخانه های کار و اقتصاد مدام با ایشان تماس گرفته و پیشنهاد کار می شد اما وی در نهایت به ایمیدرو آمد.

نعمت زاده با بیان این که باید در اجرای هفت طرح فولادی از توان بخش خصوصی استفاده شود گفت: نمونه چنین کاری را در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام دادیم که موفق هم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که سالانه شش تا هفت میلیون تن کمبود فولاد داریم و از خارج وارد می کنیم گفت: باید جلوی خام فروشی مواد معدنی را بگیریم و صنایع پایین دستی سنگ آهن را توسعه دهیم.

مهدی کرباسیان، رییس جدید ایمیدرو نیز در این مراسم با اشاره به این که از همه نیروهای کارشناسی موجود در ایمیدرو استفاده می کنم گفت: من مدیری نیستم که با اتوبوس افراد خود را بیاورم و هر فرد با صلاحیتی باشد از او استفاده می کنم.

امیر امینی، رییس سابق ایمیدرو نیز دراین مراسم با اشاره به این که با یک پوشه به ایمیدرو آمده ام وحالا دست خالی از این سازمان می روم گفت: در دوران پنج ماه مدیریتم در این سازمان کمترین تغییرات را ایجاد کردم.

وی افزود: برخی در دولت به بهانه خصوصی سازی آرزوی حذف ایمیدرو را دارند که نباید اجازه تحقق این آرزو را داد.

او همچنبن با اشاره به این که به عنوان یک غریبه وارد ایمیدرو شدم گفت: نمودار کلی و جدید ایمیدرو نهایی شده و نمودار تفصیلی آن نیز به زودی نهایی خواهد شد.