به گزارش پارس به نقل از تسنیم، داود میرخانی رشتی با اشاره به اینکه طی روزهای آتی صنعت خودرو با خبرهای خوشی برای رفع مشکلات خود روبه رو خواهد شد، اظهار داشت: حضور نعمت زاده در وزارت صنعت، معدن و تجارت نوید بخش اقدامات مؤثری برای ساماندهی صنعت خودرو است به نحوی که از همان روزهای نخست مسئولیت ایشان در این وزارتخانه شاخص سهام شرکت های خودروسازی با تحولات مثبتی مواجه شده است.

وی ضمن تأکید براینکه هنوز تصمیم نهایی از سوی وزارتخانه برای موضوعات مربوط به صنعت خودرو اتخاذ نشده است، افزود: مقرر است در سلسه جلسات متعدد خودروسازان با وزارت صنعت تدابیر مناسبی برای رفع مشکل نقدینگی شرکت های خودروسازی لحاظ گردد.

مشاور انجمن خودرو سازان اضافه کرد: در حال حاضر شرکت های خودروسازی برای تأمین نقدینگی خود با پیش فروش محصولات و مزایده تعدادی از شرکت های زیر مجموعه نیاز مقطعی خود را رفع می کنند.

به اعتقاد میرخانی رشتی، هنوز تعهد جدیدی از سوی خودروسازان برای افزایش حجم تولید به وزارتخانه اعلام نشده است به نحوی که منتظریم تا نتایج جلسات مشخص و تصمیم های کابردی برای این بخش لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه دطی روزهای آینده مردم شاهد اخبار خوشی از صنعت خودرو خواهند بود، گفت: در شرایط فعلی تولید شرکت های خودروسازی روند مثبتی را تجربه می کند و امیدواریم در آینده اعتماد به بازار خرید و فروش خودرو بازگردد و به پویایی سابق خود دست پیدا کند.