به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی با یک و نیم میلیون واحد مسکن مهر باقی مانده در ۱۷ شهر جدید به دولت یازدهم تحویل داده شد و چشم امید پیش خریداران مسکن مهر به تکمیل این پروژه ها و سکونت هرچه سریع تر در واحدشان است.

گرچه انتقاداتی به بزرگ ترین پروژه مسکن کشور وارد است اما باید توجه کرد که تولد مسکن مهر و آغاز ساخت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت دهم بوده و این ساخت و سازها منجر به صاحب خانه شدن حداقل چهار میلیون خانوار در کشور می شود.

مسکن مهر زاییده دولت دهم است و حال دولت یازدهم چه بخواهد و چه نخواهد باید آن را به سر و سامان برساند و واحدهای نیمه تمام را تکمیل کند.

علی نیکزاد که از سال ۸۸ تا ۹۰ وزیر مسکن و شهرسازی بود، پس از ادغام وزارت مسکن و شهرسازی با راه و ترابری از ابتدای سال ۹۰ اداره وزارت ادغامی راه و شهرسازی را بر عهده گرفت و از ابتدای امسال هم پس از رای اعتماد مجلس به آخوندی اداره این بخش را به وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم تحویل داد و از امروز رسما دیگر فعالیتی در وزارت راه و شهرسازی ندارد.

با توجه به اینکه وی سابقه فعالیت در بخش مسکن را داشت پس از ادغام با وزارت راه و ترابری بیشترین عملکرد و برنامه های خود را به بخش مسکن معطوف کرد؛ به گونه ای که صاحب نظران و فعالان صنعت حمل و نقل معتقدند این بخش پس از ادغام مغفول مانده و وزارت راه و شهرسازی به وزارت مسکن مهر تبدیل شده است اما امروز که نیکزاد رسما تودیع و وزیر جدید معارفه می شود می توان گفت دیگر دغدغه مسکن ندارد.

مسئولیت وزیر راه و شهرسازی دولت جدید کمتر از دولت دهم نیست چراکه طرح های بزرگ مسکن مهر و ویژه که پایه گذاری شده و به نیمه رسیده به هر طریقی باید تکیل شود و ادامه یابد. از سوی دیگر مسئولان قبلی وعده هایی به متقاضیان این پروژه ها داده اند که مردم انتظار دارند این وعده ها محقق شود و به حالشان فرقی نمی کند که مسئول مربوطه چه کسی و تنها خواهان وفای عهد مسئولان هستند.

ساخت و ساز مسکن مهر در اطراف شهرهای بزرگ با ۱۷شهر جدید فعالیت خود را ادامه می دهند که برخی روند کند و برخی همچون پرند و پردیس روند تند تری در ساخت و تحویل واحدها دارند.

۱۷ شهر جدید کشور از جمله پرند، پردیس، شیرین شهر، سهند، صدرا، رامشار، رامین، پولادشهر، مجلسی، مهاجران، هشتگرد، گلبهار، بینالود، بهارستان، اندیشه، علوی وعالیشهر دارای واحدهای نیمه کاره ای هستند که تاکنون برخی واحدهای خود را ساخته و تحویل متقاضیان دادند و برخی به دلایل کمبود آورده متقاضیان در مراحل اولیه باقی ماندند و تکمیل و تحویل آن ها به دولت جدید سپرده می شود.

همچنین دسته ای دیگر از مردم متقاضی خرید خانه های ارزان و با تسهیلات هستند که تثبیت قیمت ها و راهکاری برای افزایش قدرت خرید را انتظار دارند.

بیش از ۱۲ میلیون جوان ایرانی که در آستانه ازدواج هستد خانه می خواهند که مسئولان دولت تدبیر و امید باید برایشان برنامه ریزی کنند.

از دیگر پروژه های مسکن دولت دهم می توان به مسکن ویژه اشاره کرد که اولین سایت آن در تهران حدود ۲۶۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت دارد و باید وزیر جدید راه و شهرسازی این واحدها را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد.