به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عبدالوهاب سهل آبادی در نشستی خبری تنها چند ساعت پس از نشست خبری مدیرعامل خانه صنعت و معدن ایران گفت: خانه صنعت و معدن ایران فقط یک موسسه خصوصی است که با سرمایه اولیه یک میلیون و صد هزار تومان تشکیل شد و ۱۱ نفر سهامدار آن بودند.

او با اشاره به اینکه شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن براساس انتخاباتی که ۲۶ خانه استانی در آن حضور داشتند تشکیل شده است، افزود: اساسنامه این شورا به تصویب رسیده و هیات مدیره موقت هفت نفره برای اداره آن انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه خانه صنعت و معدن ایران از این پس دیگر نماینده خانه های صنعت و معدن استانی نیست، گفت: از این پس شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن نماینده خانه های استانی بوده و از طرف آنها با دولت مذاکره و مکاتبه خواهد داشت.

رییس خانه صنعت و معدن اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته خلافی رخ داده بود و هیچ انتخاباتی در هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران برگزار نشد، گفت: این موسسه نماینده بخش خصوصی نبوده است. من که ۱۲ سال است رییس خانه صنعت و معدن اردبیل هستم هیچ وقت به جلسات خانه صنعت و معدن ایران دعوت نشدم و به حرفم گوش داده نشد.

حسین پیرموذن با بیان اینکه خانه صنعت و معدن ایران نتوانست به درستی نمایندگی خانه های صنعت استانی را بر عهده بگیرد، گفت: اگر وجهه این تشکل آسیب دیده به خاطر عملکرد ضعیف آن بوده است و آنجا تبدیل به بقالی سرمحل شده نه نماینده خانه های صنعت استانی و غیرقانونی است. ما جلوی خودفروختگانی که بخواهند به عنوان نماینده بخش خصوصی جلوی رشد صنعت را بگیرند می ایستیم و با آنها مبارزه می کنیم.

محمدحسین فنایی، رییس خانه صنعت و معدن یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در چند سال گذشته برخی اعضای هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران به دلیل از دست دادن سمت های استانی خود صلاحیت حضور در هیات مدیره این تشکل را از دست دادند، گفت: موسسه خانه صنعت و معدن ایران بیشتر وظیفه انتقال را داشت تا شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن تشکیل شود و الان دیگری نیازی به حضور آن نیست.

همچنین محمدرضا مرتضوی، رییس خانه صنعت و معدن استان تهران هم با اشاره به اینکه شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن کشور نامه ای را به وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده است، گفت: در این نامه بر ضرورت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و لغو گشایش ال سی با ۱۳۰ درصد تاکید شده است. به دلیل اینکه واحدهای صنعتی باید با ۱۳۰ درصد گشایش ال سی کنند نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش آنها ۳۳ برابر شده است.

نشست شورای مرکزی خانه های صنعت و معدن ایران در حالی بعد از ظهر امروز برگزار شد که صبح امروز مدیر عامل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشستی خبری تشکل ایجاد شده همنام با خانه صنعت، معدن و تجارت ایران را غیرقانونی اعلام کرده بود. آرمان خالقی عنوان کرده بود که خانه صنعت، معدن و تجار ایران یک تشکل قانونی و حقوقی بوده و مراحل ثبت آن طبق قانون طی شده است.