به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در حالی امروز نخستین روز کاری خود را در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز کرد که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است دوشنبه این هفته در ساختمان شماره یک این وزارتخانه مراسم معارفه وی برگزار شود.

به گفته مدیر روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم روز دوشنبه حضور خواهد داشت.

پنجشنبه هفته گذشته محمدرضا نعمت زاده با رای اعتماد نمایندگان مجلس به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم انتخاب شد.

نخستین وعده نعمت زاده چند ساعت قبل از دریافت رای اعتماد از مجلس ثابت ماندن قیمت کالاهای اساسی و نهاده های دامی وارداتی تا پایان سال جاری بوده است. این وعده قرار است از طریق اختصاص ارز مرجع به واردات کالاهای اساسی و نهاده های دامی تحقق یابد. باید دید نعمت زاده در زمینه تحقق این وعده دشوار چقدر موفق خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از جهات متعددی یکی از رکوردداران کابینه حسن روحانی محسوب می شود. از جمله اینکه نعمت زاده مسن ترین و در عین حال باتجربه ترین عضو کابینه دولت یازدهم، مسن ترین وزیر صنایع ایران از زمان انقلاب اسلامی تاکنون و دارای بیشترین تعداد دوره وزارت با پنج دوره (شامل یک دوره وزارت کار و چهار دوره وزارت صنایع) بوده است.